Industry Wire

Geplaatst door Snowflake

Snowflake verlengt samenwerking met AWS

Amsterdam, 29 maart 2022 – Datacloud-bedrijf Snowflake (NYSE: SNOW) kondigt vandaag een uitbreiding van de samenwerking met Amazon Web Services (AWS) aan om prognoses op het gebied van aanbod en levering te verbeteren voor de Consumer Packaged Goods-industrie. Deze laatste ontwikkeling biedt klanten de mogelijkheid om de Amazon aankoopdata (PO-data) te ontvangen en gebruik te maken van de prognosedata die wordt gegenereerd door Amazon Forecast binnen de Snowflake Retail Data Cloud.

Retailorganisaties en CPG-bedrijven die verkopen via Amazon.com moeten accurate voorspellingen kunnen doen naar de vraag van hun producten om hierop te kunnen anticiperen, terwijl ze ook de productie- en leveringstijden moeten plannen voor de Amazon fulfillment centers.

De Retail Data Cloud van Snowflake, die het dataplatform van Snowflake met branchespecifieke datasets en oplossingen van Snowflake en partners verenigt, elimineert datasilo’s binnen de retailindustrie. Met deze aankondigingen kunnen retailmerken en CPG-bedrijven die verkopen via Amazon vanaf nu hun PO-data native in Snowflake ontvangen. Daarnaast kunnen ze gebruikmaken van prognoses op merk- en fulfilmentcentrumniveau en toegang krijgen tot nieuwe data van externe dataproviders binnen de Retail Data Cloud en het geïntegreerde platform van Snowflake. De AWS- en Snowflake-relatie hept retailbedrijven om data uit een groot aantal bronnen te verwerken, analyseren en erop te reageren zonder te maken te hebben met de vertragingen die komen kijken bij traditionele methoden als het gaat om het het kopiëren en verplaatsen van data.

Het Snowflake- en AWS-aanbod helpt retail en CPG-klanten om:

  • Amazon aankoopdata te importeren: makkelijker Amazon PO-data binnen Snowflake te importeren voor betere toegang, beheer en naadloze datadeling binnen de organisatie.
  • Voorspellingen te verbeteren: de nauwkeurigheid van voorspellingen verbeteren met machine learning-modellen van Amazon Forecast om accurate prognoses te maken om de vraag naar inkooporders van leveranciers weken van tevoren te voorspellen.
  • De impact van productwijzigingen te volgen: volg veranderingen in gewicht of afmetingen van het product om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de normen van de fabrikant.
  • Verminder OTIF-sancties: verbeter on-time in-full (OTIF)-metrics om de organische ranking op Amazon positief te beïnvloeden, de terugboekingskosten te verlagen en ervoor te zorgen dat producten op voorraad zijn.
  • Zorg dat producten met een hoge omloopsnelheid op voorraad blijven: match correcte voorspellingen met SKU-verkoopsnelheid om ervoor te zorgen dat belangrijke producten op voorraad blijven en de omzet te verbeteren.

“Retail- en CPG-bedrijven zijn op zoek naar nauwkeurige, efficiënte en tijdige technologische oplossingen om hun beloften aan consumenten waar te maken en die tegelijk een positieve impact hebben op hun bedrijfsresultaten”, zegt Rosemary Hua, Global Head of Retail & CPG bij Snowflake. “Amazon.com heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop retail- en CPG-bedrijven verkopen en leveren aan consumenten en op dezelfde manier had Snowflake een diepgaande invloed op het stimuleren van bedrijven om hun activiteiten te optimaliseren en naadloos samen te werken aan data. Samen kunnen Snowflake en AWS het datagestuurde voorraadbeheer stroomlijnen voor artikelen die op Amazon worden verkocht.”

Meer:

###

 

About Snowflake

Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, and execute diverse analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 241 of the 2021 Fortune 500 and 488 of the 2021 Forbes Global 2000 (G2K) as of January 31, 2022, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht