Industry Wire

Geplaatst door dentsuACHTUNG!

Volkswagen lanceert nieuwe merkpositionering met film ‘Vader op zoon’

Binnen de succesvolle samenwerking die inmiddels al 16 jaar standhoudt, luiden Volkswagen en dentsuACHTUNG! een nieuw hoofdstuk in. Met een nieuwe, lokale positionering voor het merk, speelt Volkswagen als marktleider in op het snel veranderende landschap in automotive.

Klaar voor de toekomst

Volkswagen ging samen met dentsuACHTUNG!, Branddoctors, MediaCom | Greenhouse en business consultancy Flowresulting op zoek naar waarom mensen voor Volkswagen kiezen, wat rijders en kopers bezighoudt en welke positie het merk Volkswagen inneemt en kan innemen in het automotive landschap van vandaag en morgen. Daaruit werd al heel snel duidelijk dat de betrouwbaarheid van Volkswagen nog steeds onbetaalbaar is, maar dat de verwachtingen van consumenten verder reiken dan een goed werkende auto.

Meer dan communicatie

In tijden van snelle verandering, vinden consumenten het belangrijk om een auto(merk) te hebben dat zijn verantwoordelijkheid neemt en waarop ze kunnen rekenen. Nu en in de toekomst. Berno Schokker (Head of Marketing Communication Volkswagen): “Ik ben uitermate trots op de nieuwe geïntegreerde strategie, die is gestoeld op een sterk klantinzicht. Het is een leidraad voor het hele merk waarin business-strategie, merkstrategie én de kenmerkende humoristische creatieve uitwerking hand in hand gaan. Dit voelt als een logische stap in de rijke legacy van ons iconische merk.”

Boris Nihom (Managing Director dentsuACHTUNG!): “Het door ons ontwikkelde merkidee is meer dan louter een campagne construct. Het is een kompas dat in alle facetten van het merk voelbaar moet zijn. Deze mentaliteit wordt nu door Volkswagen in de gehele journey doorvertaald: van campagnes tot website en van dealer beleving tot after sales.”

Van vader op zoon

De nieuwe positionering wordt afgetrapt met een eerste campagne die inspeelt op het inzicht dat een Volkswagen dusdanig betrouwbaar is dat je ‘m aan je kinderen zou toevertrouwen. Voor tell-communicatie werd een modulair video construct ontwikkeld dat de verschillende merkwaarden en features van Volkswagen zal belichten. “Volkswagen is een merk waar je met eer en geweten aan wil werken. We zijn blij dat ze creativiteit vooropstellen en dat de typische Volkswagen knipoog weer terug is in de campagne”, aldus Gijs Sluijters & Joris Tol (Creative Directors dentsuACHTUNG!).

Op dit moment zijn Volkswagen en dentsuACHTUNG! ook bezig met de ontwikkeling van een campagne voor de langverwachte introductie van de ID. Buzz in Nederland.

Credits

Opdrachtgever: Berno Schokker, Annemarije van Zandwijk (Volkswagen Nederland)

Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!

Productiemaatschappij: Czar

Regisseur: Bart Timmer

Producer: Carolien Eversdijk

Executive producer: Karlijn Paardekooper

Offline editor: Jorien Voogt

Grading: Joppo / De Grot

Sound design: Public Audio

Media: MediaCom | Greenhouse

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht