Nieuwe inzichten over combinatie Contactcenter en Gamification

Amsterdam, 14 maart 2014 – Afgelopen dinsdag was de aftrap van de eerste HR Intelligence Meetup in Amsterdam. De HR Intelligence Meetups richten zich op talent management in contactcenters en de veranderende wereld van het klantcontact, met als eerste thema gamification. Niet alleen vanwege de grote opkomst van HR professionals werkzaam in klantcontact was de meetup een succes. Ook de vernieuwende inzichten waarmee de sprekers de bezoekers verrasten waren daar debet aan.
Barend Raaff, mede-oprichter en manager van Harver, liet een reeks video’s van serious gaming toepassingen de revue passeren en gaf inspirerende voorbeelden. “Je ziet dat bij HR-afdelingen binnen contactcenters nog heel traditioneel wordt gewerkt. Eigenschappen waaraan een kandidaat moet voldoen kun je maar moeilijk aflezen van een cv of motivatiebrief. Serious Gaming kan op vele vlakken talent management en recruitment ondersteunen en zal een steeds prominentere rol gaan innemen.”
Marceline Beijer, CEO van facilitair contactcenter Arvato Benelux, vertelde over het grote succes van haar Contact Center 3.0 en hoe gaming in recruitment haar pre-selectie op z’n kop gezet heeft. “De interactieve assessment tool geeft de term solliciteren een nieuwe dimensie.”
Ranjith Postma, founder en CEO van online callcenter motivatie game Galalion.com, vertelde hoe je talent zo gek krijgt elkaar te motiveren beter te presteren. “Gamification werkt averechts. Het vergroot de onderlinge strijd. Social reïnforcement is de oplossing: bellers een belang geven om elkaar te helpen beter te presteren dan ze zelf doen. Dat zorgt voor een zichzelfversterkend effect.”
De volgende HR Intelligence Meetup vindt plaats op 1 juli 2014 en behandeld het thema motivatie en behoud van contactcenter medewerkers. Meer informatie over het programma en de sprekers volgt binnenkort op www.meetup.com/hrintelligencemeetup
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.