Patagonia stelt Tyler LaMotte aan als marketing director EMEA

Amsterdam, 9 mei 2022 – Outdoormerk Patagonia heeft Tyler LaMotte aangesteld als marketing director EMEA (Europe, Middle East and Africa). Met meer dan 20 jaar ervaring in de outdoor-industrie komt LaMotte de missie van Patagonia versterken: We’re in business to save our home planet. Vanaf mei zal hij zich op het hoofdkantoor in Amsterdam bezighouden met het opbouwen van communities in buitensport en klimaatactivisme.
LaMotte groeide op aan de westkust van de Verenigde Staten en is een gepassioneerde snowboarder. Hij heeft in verschillende besturen gezeten, waaronder de Conservation Alliance en Snowsports Industries America. Nadat hij eerder bij Patagonia werkzaam was als Global Business Unit Director op het hoofdkantoor in Ventura, keert hij nu terug als marketing director. LaMotte heeft senior marketing posities bekleed bij bedrijven als Adidas, Keen, Salomon en Apple. LaMotte: “We bevinden ons op een kritiek moment als het gaat om het welzijn van de planeet. Mede daarom ben ik enthousiast om deze rol weer op me te nemen. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het getalenteerde EMEA-team om het merk en de missie van Patagonia te versterken.”
Matthijs Visch, general manager EMEA bij Patagonia: “Tyler heeft een bewezen trackrecord als het gaat om het ontwikkelen van zakelijke initiatieven van grote internationale merken, gericht op structurele veranderingen. Daarnaast is hij een toegewijde klimaatactivist en een outdoorliefhebber met een focus op samenwerking, inclusiviteit, authenticiteit en verantwoordelijkheid. Vandaar dat wij erop vertrouwen dat hij de juiste persoon is om onze missie nog verder uit te dragen.”
Over Patagonia
We are in business to save our home planet.
Patagonia is een bedrijf dat outdoorsportkleding verkoopt. Het werd in 1973 door Yvon Chouinard opgericht en is gevestigd in Ventura (Californië, VS). Het bedrijf is een ‘Certified B Corporation’ en wordt internationaal erkend voor de productkwaliteit en milieuactivisme – en de bijdragen van meer dan 145 miljoen dollar aan financiële steun en donaties in natura tot nu toe. Patagonia maakt daarnaast al jarenlang films om aandacht te vragen voor het redden van de natuur en het steunen van gemeenschappen die dit nodig hebben. Sinds 1985 geeft Patagonia 1% van de omzet aan organisaties die zich inzetten voor het behoud en herstel van het klimaat.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.