Industry Wire

Geplaatst door RA*W

RA*W daagt jong creatief talent uit voor Digital Out-of-Home challenge 2.0: ‘RE-PRESENT’

Diversiteit, inclusie en duurzaamheid zijn niet alleen actuele onderwerpen binnen onze maatschappij, maar ook binnen de Nederlandse creatieve industrie. Daarom roepen RA*W, platform voor jong ontwerptalent, en de Hogeschool van Amsterdam jonge ontwerpers op om vanaf 24 mei tot 30 juni creaties rond het thema RE-PRESENT in te sturen voor de Digital Out-of-Home Challenge 2022. Het beste creatieve werk wordt een maand zichtbaar op ruim 3000 digitale schermen in Nederland.

De Digital-Out-of-Home Challenge (DOOH) is een wedstrijd voor jong ontwerptalent, die voor de tweede keer plaatsvindt op initiatief van platform RA*W. Dit jaar is de Master Digital Design (HvA) co-host van de kick-off, die op dinsdag 24 mei plaatsvindt. De wedstrijd is bedoeld om jonge ontwerpers de kans te bieden om hun werk te tonen aan een groot publiek. Tegelijkertijd is het idee dat creatief ontwerp kan bijdragen aan meer bewustzijn rond belangrijke maatschappelijke thema’s.

Dit jaar draait de wedstrijd voor jong ontwerptalent dan ook om het thema RE-PRESENT. Want de actuele thema’s diversiteit en inclusie hebben voor een groot deel te maken met representatie. Een diverse samenleving zien we lang niet altijd weerspiegeld op onze schermen; of dit nu gaat om media-uitingen, reclame of kunst.

Hommage aan jong talent

RA*W en de HvA-master Digital Design willen daarom opnieuw de aandacht vestigen op de onderwerpen diversiteit en inclusie, door jong creatief talent aan te moedigen om hier nieuwe, visuele perspectieven over te delen met de rest van ons land. Hoe kijkt jong talent tegen dit onderwerp aan; en hoe representeren de deelnemers zelf in hun werk? Het wordt, kortom, een hommage aan datgene waarvoor de deelnemers staan.

Cintia Taylor, Partner Relations Manager van de masteropleiding Digital Design:

‘The Master Digital Design is very happy to co-host this kick-off with RA*W. We aim to become a hub for all things digital design, where we forge stronger relationships with different initiatives and segments of the field and inspire new talent to move the craft forward. And this event is very much representative of that.’ 

Over de wedstrijd

De inzendingen van deelnemers worden door een (nader bekend te maken) jury beoordeeld. Het beste werk zal de hele maand augustus zichtbaar zijn op alle 3.000 DOOH schermen van outdoor-exploitanten Global Media & Entertainment en JCDecaux.

Deelnemers zijn welkom tot en met een leeftijd van 30 jaar. Creatief werk kan worden ingezonden tot en met 30 juni. Aanmelden voor de kick-off op dinsdag 24 mei, 18.30 uur, kan via deze link.

Over de kick-off

De kick-off van de DOOH vindt plaats op dinsdag 24 mei, 18:30 uur bij de Master Digital Design aan de Hogeschool van Amsterdam (Wibautstraat 2-4). Hier krijgen deelnemers meer informatie over de wedstrijd en de bijbehorende procedure. Ter inspiratie spreken verschillende alumni van de master over het thema ‘RE-PRESENT’. Daarnaast geven specialisten van Global Media & Entertainment hun tips & tricks om deelnemers op weg te helpen bij maken van een goede creatie voor de challenge.

———————— EINDE BERICHT  ————————

Over RA*W

RA*W biedt een platform voor jong talent, van studenten tot starters, om hun carrière en zichzelf te ontwikkelen. Denk aan sessies over de industrie, interactieve workshops, inspirerende content en toffe events in normale tijden zoals de Cannes Summer Course, een educatief programma tijdens het Cannes Lions Festival. We willen jong talent niet alleen met elkaar verbinden, maar ook met professionals in de creatieve industrie. Tot slot willen we bijdragen aan meer diversiteit in de branche, dat begint bij diverser talent.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht