Industry Wire

Geplaatst door Dept

DEPT® en Justdiggit bundelen hun krachten voor een groener Afrika

Amsterdam, 1 juni 2022 – De aarde afkoelen door Afrika te vergroenen: het is misschien wel dé nature-based solution om de meest schadelijke effecten van klimaatverandering tegen te gaan. Om zoveel mogelijk mensen hiervan bewust te maken, schakelde Justdiggit de hulp in van DEPT®. Het resultaat is een digitale strategie die Justdiggits community op continue basis vergroot.

Non-profit Justdiggit inspireert en mobiliseert miljoenen kleinschalige boeren en herders in Afrika om hun eigen land te vergroenen door in samenwerking met lokale gemeenschappen ‘bunds’ te graven, bomen terug te brengen en graszaadbanken te ontwikkelen. Om de vergroening van de aarde verder te versnellen is meer bewustwording noodzakelijk. Daarom stelde DEPT® een digitale jaarstrategie op die samen met de mediapartners van Justdiggit de community verder uitbreidt en hierdoor bewustwording met betrekking tot nature-based solutions vergroot. Op basis van waardevolle data vanuit het websiteverkeer en aanvullende segmentaties zijn diverse doelgroepen opgesteld. Zo kan Justdiggit gedurende het jaar precies de juiste doelgroep, op het juiste moment van de juiste informatie voorzien.

Wessel van Eeden, Global Communications Directorbij Justdiggit: “DEPT® support Justdiggit al jaren belangeloos op het gebied van SEA en ziet en benut kansen met ons Google Grants Pro account. Met deze strategie gaat de partnership een stapje verder: DEPT® kent Justdiggit door en door en heeft hiermee een sterk staaltje digitale positionering neergezet. ”

Max Reilman, digital strategist bij DEPT®: “De samenwerking met Justdiggit is een bijzondere ervaring. Niet alleen vanwege het belang van de werkzaamheden van Justdiggit voor het welzijn van onze planeet, maar ook vanwege de aard van de samenwerking. Dit is namelijk echt een gezamenlijke inspanning tussen meerdere grote partijen waar wij richting aan mogen geven.”

– EINDE PERSBERICHT –

DEPT® is een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 3.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht