ThoughtSpot en Matillion gaan samenwerken om snel inzichten te bieden met low-code data-integratie en live analytics

ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud-bedrijf en Matillion, leverancier van een enterprise cloud-platform voor data-integratie, hebben een partnership gesloten. Door de samenwerking kunnen bedrijven templates voor datamodellen en live analytics gebruiken om datateams binnen enkele minuten te voorzien van de nieuwste inzichten. Organisaties kunnen ThoughtSpot SpotApps en kant-en-klare oplossingen voor specifieke use cases benutten om sneller waarde te genereren en gebruikers toegang te geven tot de data die ze nodig hebben.
Vrijwel ieder bedrijf heeft moeite zijn dynamische, verspreide en diverse data om te zetten in inzichten en deze vervolgens om te zetten naar acties. De datapijplijnen die in het afgelopen decennium zijn gebouwd, bieden niet de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die moderne organisaties nodig hebben. Vaak worden de data voordat deze naar de cloud worden verplaatst, handmatig geëxtraheerd en geprepareerd. Een code-intensief proces dat complex en tijdrovend is. Dit wordt nog complexer door ingewikkelde analytics-platformen die diepgaande kennis vereisen om inzichten uit cloud-data te halen.
Datateams moeten hun hele organisatie snel kunnen transformeren en in staat stellen data te analyseren om aan de zakelijke eisen te voldoen. Gezamenlijk verminderen ThoughSpot en Matillion de benodigde ontwikkeltijd om datapijplijnen te bouwen en nieuwe gebruiksscenario’s voor analytics te introduceren, waardoor zakelijke gebruikers gemakkelijk toegang krijgen tot data en data-engineers zich kunnen richten op complexere dataprojecten.
De low-code/no-code ELT-sjablonen van Matillion via Shared Jobs bieden gebruikers een cloud-native oplossing om data uit elke bron te extraheren, migreren en transformeren, terwijl ThoughtSpot het voor iedereen mogelijk maakt deze data te analyseren door middel van search en AI. Met Matillion kunnen gebruikers van ThoughtSpot data rechtstreeks naar hun data cloud-platform verplaatsen en deze snel voorbereiden voor analyse. Zodra de data beschikbaar zijn, maakt het SpotApp-configuratieproces van ThoughtSpot het gemakkelijk om binnen enkele seconden nieuwe Live Analytics use cases te creëren. Met SpotApps is het eenvoudig aan de slag te gaan met use case-sjablonen voor de meest voorkomende SaaS-applicaties zoals ServiceNow, HubSpot, Okta, Google Analytics en met kant-en-klare op ThoughtSpot Modeling Language (TML) gebaseerde werkbladen, tabellen en Liveboards.
“Voordat we onze moderne datastack bouwden met Matillion, Snowflake en ThoughtSpot, besteedde Sargento veel tijd aan datapreparatie en handmatige rapportage in Excel”, zegt Travis Lehn, Senior Manager Data & Analytics bij Sargento Foods, Inc. “We wilden een best-of-breed cloud-first analytics-oplossing vinden om de meeste waarde te halen uit onze enorme hoeveelheid data. Na een rigoureus selectieproces hebben we uiteindelijk gekozen voor een stack die analytics voor ons hele bedrijf schaalt en selfservice-mogelijkheden biedt aan onze diverse gebruikers.”
“De mogelijkheden van de ‘ervaringslaag’ van ThoughtSpot zorgen ervoor dat iedereen search en AI kan gebruiken om krachtige, zakelijke inzichten te ontdekken met Live Analytics. Matilion biedt de perfecte combinatie voor data-extractie en -transformatie in de ELT-laag”, zegt Kuntal Vahalia, SVP Worldwide Channel & Alliances bij ThoughtSpot. “Door deze samenwerking verminderen we de stress van het bouwen van datapijplijnen en het lanceren van nieuwe gebruiksscenario’s voor analytics, waardoor klanten direct waarde halen uit hun data en de transformatie naar de moderne datastack wordt versneld.”
“Datateams worden tegenwoordig belast met het beheer, de migratie en de preparatie van data om analyses uit te voeren. Matillion en Thoughtspot verlichten die last door low-code en no-code templates te gebruiken om sneller inzichten te krijgen”, zegt Ciaran Dynes, Chief Product Officer bij Matillion. “Datateams kunnen zich nu focussen op innovatie om data te gebruiken voor geavanceerde use cases om het bedrijf vooruit te helpen.”
Klanten van ThoughtSpot en Matillion kunnen binnen enkele minuten een nieuwe use case creëren door simpelweg via de ThoughtSpot Data Workspace of via de Matillion Exchange toegang te krijgen tot gecertificeerde ETL-templates voor SpotApps. Kijk voor meer informatie over deze oplossing op: https://www.thoughtspot.com/product/spotapps.
—————–
Over ThoughtSpot
ThoughtSpot is het bedrijf van de Modern Analytics Cloud. Onze missie is om een meer op feiten gebaseerde wereld te creëren met het gemakkelijkst te gebruiken analytics-platform. Met ThoughtSpot kan iedereen met AI en search in natuurlijke taal datagedreven inzichten vinden en gebruikmaken van de meest geavanceerde innovaties die het data-ecosysteem te bieden heeft. Bedrijven kunnen de kracht van hun moderne data-stack in handen geven van elke medewerker, de waarde van hun data naar partners en klanten brengen en complete bedrijfsprocessen automatiseren. ThoughtSpot stelt met Live Analytics iedereen binnen een organisatie in staat om onbeperkt met live data te werken onafhankelijk van het gebruikte cloud data platform. Hierdoor wordt het makkelijker om gedetailleerde, actiegerichte inzichten te krijgen. Klanten kunnen profiteren van ThoughtSpot’s web of mobiele applicaties om iedereen betere beslissingen te laten nemen. Met het gebruiksvriendelijke low-code ontwikkelplatform ThoughtSpot Everywhere kunnen klanten de modern analytics cloud naar hun producten en services brengen waarmee ze zorgen voor terugkerende gebruikers, en meer betrokkenheid. Organisaties zoals Walmart, BT, T-Mobile, Snowflake, HubSpot, Daimler, Medtronic, Hulu, Royal Bank of Canada, Nasdaq, OpenTable, Workato, en Nationwide Building Society vertrouwen op ThoughtSpot om de manier waarop hun medewerkers en klanten profiteren van data te transformeren. Probeer ThoughtSpot zelf.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.