Adobe biedt nieuwe predictive modeling-mogelijkheden voor digital advertising

Adobe (Nasdaq:ADBE) introduceert een nieuwe versie van Adobe® Media Optimizer, een geavanceerd digital advertising-platform. De nieuwe features verbeteren de performance tot 25 procent door nieuwe predictive modeling-algoritmes. Dit helpt advertentiecampagnes op social media, in zoekmachines en binnen display-kanalen te optimaliseren op basis van nauwkeurige voorspellingen. De volledig opnieuw vormgegeven user interface maximaliseert de efficiëntie van marketeers door vereenvoudigd campagne-management, innovatieve dataweergave en bediening waarmee aanpassingen in enkele seconden zijn door te voeren.
“Het nauwkeurig voorspellen van campagneresultaten bij desktop- en mobiele platformen is essentieel voor succes in de digitale advertentiemarkt”, zegt Justin Merickel, senior director van Advertising Solution bij Adobe. “Adobe Media Optimizer is de eerste oplossing binnen de industrie met deze mate van nauwkeurige algoritme-optimalisatie. Door gebruik te maken van big data kunnen klanten campagneresultaten preciezer voorspellen en een maximale ROI behalen.
Geïntegreerd met de Adobe Marketing Cloud komt de Adobe Media Optimizer nog beter tot zijn recht. Dan beschikt de klant namelijk over data management, samenwerkingstools, single sign-on, tag management en segment sharing om campagnes nog succesvoller te maken. De belangrijkste nieuwe features in Media Optimizer zijn onder andere:
- Nieuwe generatie predictive modeling-algoritmes: Nieuwe algoritmes benutten de kracht van big data om campagneresultaten nauwkeurig te voorspellen en de ROI te verbeteren. Dit geldt voor campagnes op zowel pc’s als mobiele devices. Marketeers kunnen prestaties verbeteren door opties in real-time te evalueren. Ook kunnen zij budgetallocaties automatiseren via campagnesimulaties en aanbevelingen doen voor uitgaven. Met de unieke mobiele biedingen in Media Optimizer kunnen marketeers de zoekmachine biedingen terloops beheren, onder andere per device, geografische locatie, doelgroep en moment van de dag.
- Gecombineerde campagne-analyse: Engagement-data van websites kan worden benut in Media Optimizer door de integratie met Adobe Analytics. Media Optimizer stuurt zoekmachine-informatie (zoals impressies, klikvolume, kosten per klik) naar Analytics zodat marketeers een volledige analyse en uitgebreid inzicht krijgen in hun campagnes. Dankzij de integratie met Analytics hebben gebruikers van Media Optimizer de prestaties van campagnes met 7 procent tot 25 procent zien stijgen, met een gemiddelde stijging van 16 procent.
- Groter doelgroepbereik: Door de audience management-mogelijkheden in Media Optimizer kunnen marketeers remarketing-lijsten voor Google zoekmachine-advertenties efficiënt beheren en optimaliseren. Met look-a-like modeling kunnen marketeers nieuwe prospects – die dezelfde eigenschappen hebben als topklanten – identificeren en zo het bereik van de campagne vergroten. Met een volledig beeld van alle doelgroepen kunnen marketeers snel waardevolle klanten identificeren en gerichte boodschappen sturen om hen aan te zetten tot actie.
- Real-time campagne-management: De volledig opnieuw vormgegeven user interface verbetert de user experience. Zo zijn campagnes over verschillende kanalen eenvoudig in real-time op te zetten, aan te passen, te monitoren en te optimaliseren. Nieuwe tools om prestaties te voorspellen wanneer budgetten en doelen veranderen, zorgen ervoor dat marketeers flexibel zijn en dat de juiste boodschappen op het juiste moment bij de juiste doelgroepen terecht komen.
- Retail advertising-optimalisatie: Door het feed- en campagnebeheer te integreren, kunnen retail-campagnes op schaal worden vereenvoudigd. Google Shopping-campagnes en creatieve uitingen voor display advertising kunnen worden beheerd op basis van één geoptimaliseerde feed. De gestroomlijnde feed en rapportagestructuur bieden nauwkeurige input die zorgt voor betere omzet.
Christopher Jowsey, senior manager of Web Ecommerce bij Lenovo: “Adobe Media Optimizer helpt ons om de prestaties op ieder kanaal eenvoudig te evalueren en te verbeteren. Met die informatie kunnen we onze channel-mix optimaliseren en voor ieder kanaal de juiste investeringen doen om de best mogelijke return of ad spend (ROAS) te behalen. De uitgebreide analyse en het holistische inzicht in onze campagnes – voortkomend uit Adobe Media Optimizer geïntegreerd in Adobe Analytics – heeft geleid tot een stijging van 11 procent in de performance van zoekmachine-campagnes.”
Verdere bronnen:
- Adobe Media Optimizer Video Demo
- Follow @AdobeAds op Twitter
- Adobe Marketing Cloud op Facebook
- Adobe Media Optimizer Website
Over Adobe Media Optimizer
Adobe Media Optimizer, één van de zes oplossingen in Adobe Marketing Cloud, is een geavanceerd digital advertising-platform voor advertising management. Het platform helpt advertentiecampagnes op social media, in zoekmachines en binnen display-kanalen te optimaliseren op basis van nauwkeurige voorspellingen. Voor de in totaal meer 500 klanten wereldwijd, bereikt Media Optimizer iedere maand meer dan 300 miljoen prospects en beheert de oplossing ieder jaar meer dan 2 miljard advertentiekosten voor klanten.
Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloud-gebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en real-time interface, komen marketeers alles te weten over hun campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie opwww.adobe.com/marketingcloud.
Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek:http://www.adobe.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.