MUNT Hypotheken lanceert samenwerking met Kazan

MUNT Hypotheken heeft een nieuwe campagne gelanceerd met Steven Kazan. De goochelaar moet de Nederlander overtuigen dat hypotheken en als consument je weg vinden binnen de woningmarkt helemaal niet complex zijn. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 53 procent van de Nederlanders de hypotheekmarkt als onduidelijk bestempeld.
“We willen graag uitdragen dat hypotheken veel simpeler zijn dan mensen misschien op voorhand denken. Een hypotheek is gewoon maar een lening voor een huis. Vandaar deze campagne: MUNT Hypotheken, geen abracadabra”, aldus Paul Teutscher, commercieel directeur bij de geldverstrekker. De geldverstrekker wil wollig taalgebruik zoals ‘bereidstellingsprovisie’ naar de prullenbak verwijzen. Teutscher: “We willen dat simpelheid voor zowel de hypotheekadviseur als de persoon die een lening voor een huis afsluit een zekerheid is.”
Samen met zijn partner Jamie Kames is Steven Kazan het boegbeeld van de nieuwe campagne. In drie korte video’s laat de zoon van befaamd illusionist Hans Kazan zien dat een hypotheek regelen absoluut geen hogere wiskunde is.
In het eerste van de in totaal drie promofilmpjes tovert Kazan een kaartenhuis onder een theedoek vandaan. Partner Jamie zit ernaast en is niet onder de indruk van de truc. Integendeel, ze ontmaskert Steven en loopt weg met het gefabriceerde kaartenhuis. Het filmpje moet verbeelden dat een hypotheekproces helemaal geen abracadabra hoeft te zijn. Het kan simpel en vooral snel geregeld.
“De familie Kazan tovert al decennia met magie een lach op gezichten van Nederlanders. Vader Hans kent natuurlijk iedereen en nu zet Steven zijn nalatenschap op eigen wijze voort”, vertelt Teutscher. Magie wordt ook vaak gezien als iets wat complex is. Het is niet transparant, moeilijk te doorgronden. “Steven toont op een ludieke wijze dat het dus helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. ”
Meerderheid Nederlanders vindt hypotheekmarkt onduidelijk
Uit onderzoek van MUNT Hypotheken blijkt dat 53 procent van alle Nederlanders de hypotheekmarkt een onduidelijke markt vindt. Veertig procent weet niet welke stappen het kan nemen om een verbouwing te bekostigen. Een ruime meerderheid weet daarnaast niet hoe ze kunnen schenken. Onduidelijkheid en misvattingen maken de drempel om zaken rondom een hypotheek te regelen uiteindelijk onnodig hoog en demotiverend.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.