Industry Wire

Geplaatst door Backbase

Backbase kondigt rebranding aan

AMSTERDAM – Backbase realiseert wereldwijd organische groei in zowel omzet als in het aantal klanten. Bovendien wint de missie van het bedrijf om klanten weer centraal te stellen in de bankensector door middel van ‘Engagement Banking’ wereldwijd terrein. Deze boost in cultuur, groei en missie werd bevestigd door een investering van €120 miljoen die Backbase eerder dit jaar ontving, en komt nu ook tot uiting in een vernieuwd merk.
Backbase heeft 2.000 medewerkers en 14 kantoren wereldwijd, en is de digitale ruggengraat van honderden financiële instellingen. Ook maakt Backbase deel uit van de dagelijkse bankervaring van meer dan 50 miljoen klanten. Het bedrijf heeft nu kapitaal opgehaald om zijn Engagement Banking-visie te versnellen, en heeft zich tot doel gesteld de klant weer centraal te stellen in de bankensector.
Consumenten verwachten probleemloze ervaringen, en Backbase heeft een voortrekkersrol in het afstappen van het ‘oude’ bankieren met zijn slechte klantervaringen. In dat kader wil Backbase de platformgedachte introduceren binnen het bankwezen. Het geïntegreerde Engagement Banking platform van Backbase biedt naadloze ervaringen en verzorgt de volledige levenscyclus van een klant.
“Het nieuwe merk staat symbool voor de groeiende ambities, die geborgd worden in de cultuur van Backbase, en helpt banken groots te dromen, een paradigmaverschuiving te realiseren en de klant weer centraal te stellen in hun dienstverlening,” aldus Jouk Pleiter, oprichter en CEO van Backbase. “Ons bewezen groeimodel heeft ons gebracht waar we nu zijn, en het is tijd om onze branding aan te passen aan deze groei. Backbase is de innovatiepartner die traditionele banken en kredietinstellingen helpt om de sprong naar het platformtijdperk te maken, en we zijn nog maar net begonnen.”
Het nieuwe merk is volledig in-house ontwikkeld en het rebranding-proces vertegenwoordigt de Backbase-cultuur, waarbij respect voor traditie en het faciliteren van verandering centraal staan. De waarden die Backbase naar deze groeifase hebben gebracht – nieuwsgierig, ‘can do’, ondernemend, vakmensen, samen – blijven de bedrijfscultuur bepalen.
“Met een nieuw, gedurfder logo en visuele identiteit, en een duidelijkere, scherpere messaging en missie is ons merk klaar voor de toekomst,” legt Nicole Rosanella, Backbase Director of Brand, uit. “Zonder te vergeten wie we zijn en waar we vandaan komen, vertellen we hetzelfde Backbase-verhaal en maken we het toegankelijk voor een veel groter publiek.”
Het nieuwe merk zal onthuld worden tijdens ENGAGE, Backbase’s jaarlijkse klantevenement, Tijdens ENGAGE komen meer dan 750 banking senior executives en technology leaders van over de hele wereld samen om stappen te zetten in hun digitale transformatie via keynotes, netwerksessies en praktische workshops.
“Toen we besloten ons merk op te frissen, hebben we onze werknemers gevraagd naar wat Backbase uniek maakt,” gaat Rosanella verder. “Hieruit kwamen zaken als onze ondernemerszin, ‘can do’-mentaliteit en de manier waarop onze producten de bankervaring voor miljoenen mensen wereldwijd verbeteren duidelijk naar voren. Door deze kenmerken samen te brengen, hebben we een merk gecreëerd dat onze cultuur en identiteit weerspiegelt en onze grote ambities ten aanzien van engagement banking aanjaagt.”
+++
Over Backbase
Backbase wil de klant weer centraal stellen in de bankensector.
Backbase ontwikkelde het toonaangevende Engagement Banking Platform (EBP) dat banken en financiële instellingen helpt de volledige levenscyclus van een klant te ondersteunen via één, white-labeled platform, dat verschillende standalone point solutions vervangt.
Analisten van Forrester, Gartner, Celent, Omdia en IDC erkennen de leidende positie van Backbase in de markt. Meer dan 150 financiële instellingen wereldwijd werken met het Engagement Banking Platform van Backbase – waaronder AIB, Barclays, Bank of the Philippine Islands, BNP Paribas, Citibank, Citizens Bank, CheBanca!, Discovery Bank, Greater Bank, HDFC, IDFC First, KeyBank, Lloyds Banking Group, Navy Federal Credit Union, PostFinance, RBC, Société Générale, TPBank, Vantage Bank Texas, Westpac en Wildfire Credit Union.
Backbase is een particulier gefinancierde fintech en werd in 2003 opgericht in Amsterdam, waar nu ook het wereldwijde hoofdkantoor gevestigd is. Het bedrijf heeft regionale kantoren in Atlanta (Amerikaanse hoofdkantoor), New York, Boise, Mexico City, Toronto, London, Cardiff, Dubai, Krakau, Singapore, Sydney en Tokio.
Klik hier voor het Engelstalige persbericht.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht