Seedtag lanceert Custom AI waarmee merken en bureaus precies de juiste doelgroep kunnen targeten

Omdat elk merk uniek is, en dus ook zijn targeting. Met de nieuwe technologie van Seedtag, Custom AI, kunnen volledig gepersonaliseerde machine learning-modellen worden ontwikkelt voor adverteerders. Dit resulteert in +92% meer relevantie.
Amsterdam, 18 oktober 2022 – Seedtag, de leider in contextual advertising in EMEA en LATAM, heeft vandaag Custom AI onthuld, een nieuwe targeting technologie voor merken. Deze nieuwe technologie verbetert de affiniteit tussen artikel en campagne met 92% en biedt adverteerders volledig gepersonaliseerde machine learning-modellen voor hun campagnes.
Jarenlang hebben merken gebruik gemaakt van vooraf gedefinieerde doelgroepen om hun gebruikers te targeten. Dit was makkelijk, gestandaardiseerd en vergde geen verregaande technologie. Zo werd nauwkeurigheid opgeofferd voor gemak. Naarmate de technologie en AI zich verder hebben ontwikkeld, is hier verandering in gekomen.
De eerste relevante oplossing voor volledig gepersonaliseerde targeting is lookalike modeling. Hier gebruiken merken AI om hun doelgroep uit te breiden door te zoeken naar gebruikers die lijken op een merkspecifiek publiek. Vandaag lanceert Seedtag Custom AI, een nieuwe mijlpaal in deze trend. Custom AI is een nieuwe manier van volledig gepersonaliseerde targeting, speciaal ontworpen voor het cookie-loze web.
Hoe werkt Custom AI? Custom AI gebruikt de briefing van een klant om een campagne-specifiek machine learning model te creeren. Elke URL wordt geanalyseerd en krijgt een score, gebaseerd op de semantische afstand van die URL tot de briefing. Hoe kleiner die afstand, hoe beter de url past bij de briefing. De score wordt dan gebruikt om de meest relevante artikelen te selecteren en de context te kiezen die het beste bij de briefing past. Dit is zowel een nauwkeurige als gemakkelijke manier van targeten.
Om deze nieuwe manier van targeting mogelijk te maken, heeft Seedtag drie belangrijke innovaties doorgevoerd:
Inzicht in het netwerk: Voortbouwend op de bestaande contextuele mogelijkheden heeft Seedtag Network Level Analysis (NLA) ontwikkeld. NLA kijkt naar het hele universum van URL’s en ontwikkelt een begrip van het netwerk als geheel; verschillende content clusters, trends en semantische relaties tussen artikelen worden geïdentificeerd.
De ontwikkeling van Content Retrieval om de briefing van de klant te matchen met het netwerk: Seedtag’s AI, LIZ©, gebruikt Content Retrieval om het hele netwerk van URL’s te scannen om zo artikelen te vinden die semantisch het dichtst bij de briefing van de klant liggen.
Een Custom AI model om nieuwe artikelen te classificeren: De gefilterde groep artikelen wordt gebruikt om een campagne-specifiek AI-model te bouwen en te trainen voor de opdracht van de klant. Dit wordt vervolgens gebruikt om een Machine Learning-model te trainen dat elk nieuw artikel evalueert. Zo worden alleen de meest relevante artikelen geselecteerd die overeenkomen met de campagne.
Met behulp van deze nieuwe contextuele technologie is de Affinity Index gemiddeld 92% hoger dan wanneer vooraf gedefinieerde doelgroepen worden gebruikt als targeting. De Affinity Index meet de relevantie van de context voor een bepaald publiek en daarnaast de boodschap die op dat specifieke moment en in die context moet worden overgebracht.
Bovendien toont een onderzoek uitgevoerd door Seedtag in samenwerking met Metrixlab aan dat met behulp van de nieuwe contextuele technieken de fit tussen advertentie en content met 9% wordt verbeterd voor advertenties geplaatst met behulp van Custom AI. Deze technologie zorgt er daarnaast voor dat creatives een betere kans krijgen om metrics te verbeteren; ze worden getoont in de context waarin ze het meest relevant zijn. Dit resulteert in een uplift in ad recall van 22% en message association van 19% in vergelijking tot standaard IAB advertenties.
Dankzij Custom AI helpt de Contextual AI van Seedtag, LIZ©, merken hun unieke publiek te bereiken door rekening te houden met de specifieke doelstellingen uit de briefing van de klant. Dit resulteer in effectievere contextuele strategieen, zonder het gebruik van third-party cookies en persoonlijke data.
Paul Goldbaum, CTO bij Seedtag, verklaart: “Bij Seedtag hebben we deze nieuwe technologie ontwikkeld om klanten de mogelijkheid te geven hun unieke en specifieke doelgroepen te bereiken. Dit gaat verder dan vooraf gedefinieerde strategieen, omdat het merken en bureau’s de flexibiliteit geeft om veel meer op maat gemaakte campagnes en berichten te maken, waardoor de relevantie bij elke impressie wordt gegarandeerd. Dit is een nieuwe manier van contextueel adverteren en vestigt LIZ© als het meest intelligente contextuele platform op de markt, en Seedtag als de ideale partner voor adverteerders met de meest geavanceerde contextuele mogelijkheden op het open web. “.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.