Deel dit artikel
-

Play.com verandert naam in Rakuten

Het Japanse e-commerceplatform kocht afgelopen twee jaar grote handelssites in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Amerika. Die titels worden uitgefaseerd om Rakuten de de facto handelsnaam te maken.

Tradoria in Duitsland verdween al en ook Buy.com in Amerika ging door een naamsverandering heen. Begin volgend jaar is Play.com uit Engeland aan de beurt en tegelijkertijd de rest van de wereld.

Rakuten uit Japan is een zogeheten b2b2c-platform dat bezig is met een wereldwijde opmars. Het idee van de leiding is een serieuze concurrent voor Amazon.com te worden. Het bedrijf exploiteert een marktplaats waar grote en kleine winkeliers hun spullen kunnen aanbieden, enigszins vergelijkbaar met bol.coms Plaza.

In het eerste kwartaal van 2015 verandert Play.com zijn naam in Rakuten.co.uk. Alhoewel de onderneming geen aparte Nederlandse tak heeft, belevert het ons land al wel vanaf Play.com. Begin volgend jaar moet de naam Rakuten in heel Europa worden gebruikt. Het is niet uitgesloten dat Priceminister in Frankrijk dan ook de naam van zijn eigenaar gaat dragen.

Begin volgend jaar krijgen de marktplaatsen van Rakuten ook een nieuw design. Details daarvan zijn nog niet bekend.

Foto: priceminister (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond