Industry Wire

Geplaatst door MyPup

Duurzame pakketbezorger MyPup lost pakketfrustraties op

Amsterdam, 28 februari 2023 – Logistiek dienstverlener MyPup lanceert voor het eerst een publiekscampagne over de ongemakken omtrent online bestellen en pakketbezorging. Hiermee wil de duurzame pakketbezorger het publiek direct kennis laten maken met hun oplossing: onbemande pick-up points waar gebruikers hun pakketten kunnen ontvangen en retourneren wanneer het hen uitkomt. De campagne bestaat uit een hero video, diverse kortere video’s, een digitale (social media) campagne, posters en flyers en een blogserie. De aanleiding hiervoor  is de opening van een aantal buurt pick-up points in de gemeente Utrecht. MyPup is sinds 2014 actief als B2B-oplossing voor appartementencomplexen en kantoren. 
Pakketfrustraties
Wie kent het niet? Je pakketje ligt bij bij de buren en je weet niet welke, je bent te laat met het retourneren van je pakketje, je staat voor de dichte deur bij de sigarenboer of de receptie wil je pakketje niet meer aannemen. Allemaal herkenbare en soms frustrerende situaties. Om nieuwe gebruikers een oplossing aan te reiken en kennis te laten maken met MyPup, ontwikkelden zij de campagne ‘Niets of niemand tussen jou en je pakketje’ – Een publiekscampagne ter activatie van (nieuwe) pick-up points, die MyPup ten eerste gaat inzetten voor de buurt pick-up points in Utrecht die in januari zijn geopend.
In de campagne staat gemak voor de gebruiker centraal, maar wordt ook stilgestaan bij hoe je duurzaam je pakketjes kunt ontvangen en retourneren in een serie korte video’s, social media content en blogs.
Campagne 
In de minuut durende campagnefilm worden er vier herkenbare frustraties uitgebeeld en ook opgelost. Zo is er de receptionist die moe wordt van de berg pakketten op de balie. En zie je een man die de bezorger aan de deur gemist heeft en daardoor letterlijk in zijn hemd staat, met een boze vrouw als resultaat. Of de vrouw die bij de buren nagaat waar haar pakket is gebleven, waarvan de moed haar in de schoenen zakt. En ten slotte een eenzaam pakketje dat maar niet retour wordt gezonden.
Creatie & concept 
De campagne is ontwikkeld door:
  • Lieke Vossen – Marketing Manager MyPup
  • Mirte Meeus – Strategy, Account & Copy
  • Tessa Meeus – Creative Direction
  • Fabian Hahne – Creative Direction
  • Suzanna Ruis – Strategy, Social Media, PR
  • Full Frame – Videoproductie
  • Willem de Kam – Fotografie
  • Social Media Men – Media-inkoop
Hoe werkt MyPup? 
Via MyPup ontvang en retourneer je je pakketjes. MyPup bundelt eerst de pakketten van alle vervoerders in centrale hubs buiten de stad en bezorgt ze vervolgens in één keer per fietskoerier bij de pakketpunten in de buurt. Hierin onderscheidt MyPup zich van andere aanbieders. De pakketten worden veilig afgeleverd in kluisjes op publieke locaties, waar gebruikers hun pakketten kunnen ophalen wanneer het hen uitkomt. Gebruikers hoeven zo niet meer langs meerdere pakketpunten in de wijk. En zo brengt MyPup het aantal pakketbezorgers dat dagelijks een wijk of stad inrijdt drastisch terug en zorgt zo voor minder CO2-uitstoot en meer veiligheid op straat.
Over de organisatie 
MyPup is opgericht in 2014 door Luke van der Wardt, Martijn Van Schaveren en Dennis van der Berg. Inmiddels is MyPup in heel Nederland in grote en kleinere steden en internationaal in Londen, Berlijn, München en Dublin. MyPup heeft 25 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd te Amsterdam. www.my-pup.com 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht