Koninklijke Jaarbeurs ontzorgt klant met nieuw eventplatform

Utrecht, 15 juli 2025 – Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform. Vanaf januari 2026 worden alle (internationale) vak- en consumentenbeurzen van Jaarbeurs volledig ondersteund door het nieuwe systeem.
Herman Mantel, CCO Koninklijke Jaarbeurs: “Voor ons draait het om één ding: onze klanten volledig ontzorgen en hen een comfortabele ervaring bieden. In het verleden werkten we met verschillende systemen naast elkaar: voor registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie. Elk onderdeel had z’n eigen oplossing, soms zelfs per land. Dat leidde tot onnodige complexiteit en een gefragmenteerde customer journey. Dankzij Visit by GES beschikken we nu over één geïntegreerd platform dat alles naadloos samenbrengt. Hierdoor kunnen we onze klanten een overzichtelijke customer journey bieden.”
Matchmaking en leadgeneratie op één platform
Het nieuwe platform verbetert de digitale bezoekerservaring van A tot Z en biedt exposanten een duidelijke omgeving waarin zij alles op het gebied van matchmaking en leadgeneratie eenvoudig kunnen regelen: registratie, bedrijfsprofiel en producten, connecties en meetings en lead generatie. Ook het ticketingsysteem voor bezoekers is volledig geïntegreerd. Fleur Kuijpers, product owner bij Jaarbeurs: “Deze samenwerking stelt ons in staat om onze processen te stroomlijnen en tegelijkertijd de service voor exposanten en bezoekers te verbeteren. We kijken uit naar de samenwerking met Visit.”
Slimmer, efficiënter en beter gebruikers
De keuze voor Visit by GES is het resultaat van een intensieve uitvraag waarbij Jaarbeurs op zoek ging naar een all-in-one oplossing die schaalbaar, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is. De integratie van registratie, on-site services en datagedreven inzichten stelt Jaarbeurs in staat om nog beter te sturen op impact en klantbeleving. Cristina Achim, Head of Product Management, Event Intelligence bij Visit by GES: “We zijn verheugd om samen te werken met Jaarbeurs omdat zij het volledige Visit-platform in gebruik nemen. Door registratie, matchmaking en leadgeneratie en on-site oplossingen te integreren, krijgen zij meer controle, diepere inzichten en verbeterde efficiëntie. Zo kunnen ze evenementen organiseren die eenvoudiger te managen zijn én meer impact maken.”
Jaarbeurs
www.jaarbeurs.nl
Voor meer informatie over Koninklijke Jaarbeurs neem je contact op met Elsje van Vuuren, Corporate PR- en Communicatieadviseur via elsje.van.vuuren@jaarbeurs.nl of +31(0)6 219 880 42.
Over Koninklijke Jaarbeurs
Koninklijke Jaarbeurs is in 1916 als stichting opgericht voor het bevorderen van de handel en nijverheid. Dit ideaal vormt nog altijd het fundament van Jaarbeurs. Elkaar écht ontmoeten staat centraal in alles wat we doen. Hoe we die bijzondere ontmoetingen creëren? Op een bevlogen, duurzame en vernieuwende manier.
Over Visit by GES
Opgericht in 1992 in het Verenigd Koninkrijk, begon Visit als een klein bedrijf dat registratiediensten aanbood en is uitgegroeid tot een wereldwijde leider in evenemententechnologie. Wij geloven in de kracht van technologie om potentieel te ontsluiten en organisatoren, exposanten en bezoekers te helpen het maximale uit elke interactie en kans te halen. Bij Visit zetten we ons in om de toekomst van evenementen vorm te geven door innovatie te stimuleren en oplossingen te bieden die inspirerende en betekenisvolle ervaringen mogelijk maken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.