Industry Wire

Geplaatst door ADCN

ADCN opent inschrijvingen Dutch Creativity Awards 2023

Amsterdam, 5 april 2023 – De strijd om de prestigieuze Lampen gaat weer van start. Vanaf vandaag kan creatief Nederland – van jong talent en kleine bureaus tot NGO’s en grote merken – hun beste creatieve werk van het afgelopen jaar inzenden. Voor de actuele weerspiegeling van de industrie zijn de disciplines naast de gebruikelijke Communications, Craft, Digital, Design, Business, Future, Culture en Society uitgebreid met nieuwe categorieën die meer focus leggen op klimaat, welzijn en maatschappelijke betrokkenheid. Inschrijven voor de Dutch Creativity Awards 2023 kan tot en met 5 juni 2023.

Een nieuw jaar met nieuwe mogelijkheden
Het creatieve landschap is nooit hetzelfde. Daarom ontwikkelt ADCN elk jaar opnieuw de invulling van de Dutch Creativity Awards om zo het bewegende landschap van de industrie te weerspiegelen. In 2023 zijn er daarom zeven nieuwe categorieën toegevoegd, waaronder Game Craft, Game Design en XR. Bovendien is de Society-discipline uitgebreid met categorieën als Climate, Health & Wellbeing, Sustainable Innovations en Business for Good om verschillende creatieve uitingen die leiden tot positieve verandering te erkennen. Naast alle disciplines in creatieve communicatie presenteert ADCN met de Lampen ook creatieve ideeën uit vakgebieden daaromheen, zoals ondernemerschap en business, de culturele sector, en de wereld van social impact.

“Dutch Creativity Awards verzamelt de allerbeste creatieve ideeën, ontwikkeld door de meest uiteenlopende creatieve geesten. Van ontroerende campagne tot een broodnodig buurtinitiatief, van fraai vormgegeven video tot ingenieus digitaal ecosysteem. Door op een reflectieve manier te kijken naar dit uiteenlopende werk, streeft ADCN ernaar om anderen te inspireren en hen te laten leren van de gepassioneerde inzet van creatief Nederland”, aldus Jouke Vuurmans, co-chair ADCN en Chief Creative Officer bij Media.Monks.

Liza Enebeis, Creative Director bij Studio Dumbar/DEPT® en co-chair ADCN: “Met het programma en de PR rondom de Dutch Creativity Awards, helpt ADCN om creativiteit in de breedste zin van het woord in de spotlight te zetten waardoor de makers van vandaag en morgen hun beste werk kunnen maken.”

Inschrijven
Creatieven die er vroeg bij zijn, krijgen met de early bird actie tot en met 30 april korting op hun inzending. Daarnaast krijgen freelancers, startende en kleine bedrijven 50% korting op inzendingen. Net als voorgaande jaren wordt ook elke inzender weer beloond met de zogenaamde Rewards, bestaande uit een ADCN lidmaatschap en een Creative Growth training. Ga voor meer informatie en (nieuwe) categorieën naar: dutchcreativityawards.nl.

Timings
Open voor inzendingen: 5 april 2023
Early Bird korting deadline: 30 april 2023
Reguliere deadline: 26 mei 2023
Uiterlijke deadline: 5 juni 2023

Over ADCN
ADCN is de Nederlandse Club voor Creativiteit. Sinds 1966 werkt ADCN aan de ontwikkeling van een creatiever Nederland, met een focus op de wereld van creatieve en commerciële communicatie vanuit de visie dat creativiteit bijdraagt aan de ontplooiing van mens en maatschappij. Met de programma’s van Club ADCN en ADCN Academy werken we aan het verbinden en ontwikkelen van creatieve professionals en teams, met een focus op de verschillende disciplines in de wereld van commerciële communicatie. Met de Dutch Creativity Awards en het Dutch Creativity Festival viert en presenteert ADCN de beste creatieve ideeën uit allerlei sectoren en vakgebieden in Nederland. Het ADCN bestuur van tien creatieve leiders werkt samen met het team, commissies, partners en leden aan de ‘creatieve groei’ agenda en fungeert als ambassadeurs van de Nederlandse creativiteit.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht