NTT biedt met edge innovatie verbeterde technologische oplossingen tijdens Tour de France en Tour de France Femmes avec Zwift

NTT, al meer dan negen jaar de officiële technologiepartner van de Tour de France, biedt fans innovatieve ervaringen en digitale transformatie van de event operatie.
Sinds 2022 ondersteunt NTT met technologische oplossingen ook de Tour de France Femmes avec Zwift, de wielerwedstrijd voor vrouwen.
Barneveld, 29 juni 2023 | NTT Ltd., een toonaangevende wereldwijde IT-leverancier van infrastructuur en diensten, maakt vandaag bekend dat het meer technologische oplossingen voor de Tour de France en Tour de France Femmes avec Zwift integreert om IoT, edge connectiviteit en edge computing een prominentere rol in het beroemde sportevenement te te laten vervullen.
In 2023 zal NTT zich meer richten op de gecombineerde waarde van deze technologieën voor het verbeteren van real-time analyses. NTT zal IoT en edge integreren om ’s werelds grootste “connected stadion” te creëren door een digital twin van de race op te zetten. De oplossing verbindt alle lagen van real-time informatie en zal alle aspecten van het zeer dynamische sportevenement digitaal nabootsen.
image
ChatGPT integratie
De trackers op elke fiets vormen de basis bij de gegevensverzameling door NTT. Ze sturen voortdurend via radionetwerken informatie over lengte-, breedtegraden en snelheid naar racemotoren of een vliegtuig. Een microwave signaal transporteert de data daarna naar het eindpunt van de race, waar een edge computer in een vrachtwagen via een gecontaineriseerde versie van het real-time analyseplatform processen zal uitvoeren.
Tijdens de race van dit jaar is ChatGPT onderdeel van NTT’s AI-driven Digital Human-oplossing, die machine learning, spraakherkenning, natuurlijke taalverwerking en conversationele AI combineert. Het digital human platform is specifiek getraind op het geven van relevante race-informatie en heeft toegang tot gedetailleerde informatie voor het verbeteren van de fanervaring.
“De combinatie van IoT en edge zorgt voor een nieuw niveau van operationele prestatie die niet mogelijk is afzonderlijk van elkaar. Naast de integratie van deze technologieën is het vastleggen, verwerken en analyseren van data een voorwaarde om van elke fiets een ‘digital twin’ te maken. Dit is het ultieme voorbeeld van edge computing in actie”, zegt Shahid Ahmed, Group EVP, New Ventures and Innovation bij NTT Ltd.
“In de afgelopen negen jaar hebben we tijdens de samenwerking met NTT gezien dat data steeds belangrijker worden om aspecten van de race beter uit te leggen aan het grote publiek, onze fans meer te betrekken, de ervaring van de fans te verbeteren of de uitdagingen van onze organisaties te ondersteunen”, verduidelijkt Julien Goupil, Head of Partnerships & Media bij A.S.O.
Na de samenvoeging in 2022 van NTT Ltd. en NTT DATA, waardoor een IT-dienstverlener met een omzet van $ 30 miljard ontstond, valt de technologische samenwerking met zowel de Tour de France als Tour de France Femmes avec Zwift nu onder het merk NTT DATA. Het doel van NTT is om bedrijven te transformeren naar succes, bedrijfssectoren te prikkelen tot betere resultaten en een prettigere samenleving voor iedereen te realiseren.
Meer informatie over de ondersteuning van A.S.O. door NTT is te vinden op:
https://services.global.ntt/tourdefrance
Volg @letourdata op Twitter en via de hashtag #NTTPredictor zijn racevoorspellingen te lezen. De race is ook te bekijken via het officiële Race Center van NTT Data.
###
Over NTT Ltd.
Als onderdeel van NTT DATA, een IT-dienstverlener met een omzet van 30 miljard dollar, is NTT Ltd. een toonaangevend bedrijf voor IT-infrastructuur en diensten dat 65% van de Fortune Global 500 en meer dan 75% van de Fortune Global 100 bedient. Wij zorgen voor het fundament voor het edge-to-cloud netwerkecosysteem van organisaties, vereenvoudigen de complexiteit van hun workloads in multicloud omgevingen en innoveren aan de edge van hun IT-omgevingen waar netwerken, cloud en applicaties samenkomen. Wij bieden infrastructuur op maat en zorgen voor consistente best practices in ontwerp en operaties in onze veilige, schaalbare en aanpasbare datacenters. Met het oog op een softwaregedefinieerde toekomst ondersteunen wij organisaties met onze platformgebonden infrastructuurdiensten. We enable a connected future.
Bezoek ons op services.global.ntt
Over Amaury Sport Organisation
Amaury Sport Organisation is een onderneming die internationale topsportevenementen in eigendom heeft, bedenkt en organiseert. Ze zijn gespecialiseerd in de “non-stadia” evenementen en beschikken over kennis en ervaring op het gebied van organisatie, media en verkoop van sportevenementen. A.S.O. organiseert 250 wedstrijddagen per jaar, met 90 evenementen in 30 landen. A.S.O. is betrokken bij vijf grote sporten waaronder wielrennen (Tour de France), motorsport (Dakar), massa-evenementen (Schneider Electric Marathon de Paris), golf (Lacoste Ladies Open de France) en zeilen (productie en distributie van beelden van prestigieuze wedstrijden). Amaury Sport Organisation is een dochteronderneming van de Amaury Groep, media- en sportgroep die eigenaar is van de krant L’Équipe. Meer informatie is te vinden op https://www.aso.fr/en/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.