Sitecore lanceert Sitecore® Experience Platform™ 8 om rijkere experience marketing mogelijk te maken

Amsterdam, 18 december 2014 – Sitecore®, toonaangevend leverancier van oplossingen voor customer experience-management, lanceert het Sitecore® Experience Platform™ 8. Deze nieuwste versie stelt marketeers in staat om unieke digitale ervaringen te creëren, te leveren en te optimaliseren voor hun klanten en prospects gedurende de gehele customer journey.
Het Sitecore Experience Platform (Sitecore XP) helpt marketeers bij het opbouwen van een Experience Profile™ voor iedere klant door het verzamelen en verbinden van data via alle digitale en offline kanalen. Zo verkrijgen organisaties complete profielen van alle individuen die met hun merk interactie hebben. De profielen helpen bij het vormgeven van elke ervaring voor een individuele klant, via alle kanalen.
Bestaande, losstaande marketingsystemen beperken marketeers in het bieden van een optimale klantervaring doordat de bruikbare data verspreid zijn over al die systemen. Marketeers besteden veel teveel tijd aan het bij elkaar brengen van verspreide klantinformatie, wat hen hindert in het leveren van optimale experience–marketing. Dit leidt tot een inconsistent en gefragmenteerd engagement met de klant.
“Bedrijven en overheden erkennen dat hun digitale aanwezigheid – via web, mobiel of sociaal netwerk – het verschil maakt tussen aanwezigheid en afwezigheid in de customer journey. De feiten zijn glashelder: bedrijven die een uitstekende digitale ervaring bieden, doen het drie keer beter op de beurs (43 procent over vijf jaar tegen vijftien procent voor de S&P), terwijl de achterblijvers op dit terrein 34 procent marktwaarde verloren in de afgelopen vijf jaar”, aldus Forrester¹. Niettemin “zijn veel bedrijven niet in staat geweest om hun softwareoplossingen te integreren om er zo maximale waarde uit te halen en een cross-channel ervaring te bieden.”²
“Het doel van Sitecore XP 8 is om marketeers tijd terug te geven en om hen weer marketeer te laten zijn”, zegt Michael Seifert, CEO van Sitecore. “Sitecore maakt het voor iedere marketeer eenvoudig om een unieke klantervaring te creëren. Dat kan door iedere klant te kennen en elke ervaring vorm te geven. Zoals beloofd tijdens mijn keynote op ons Sitecore Symposium in Barcelona, is Sitecore XP 8 op tijd beschikbaar voor de kerstinkopen.”
Sitecore XP 8 verkort de tijd die nodig is om inzicht te verkrijgen, een beslissing te nemen en actie te ondernemen. Dankzij ingebouwde data-analytics krijgen marketeers continu feedback over de effectiviteit en prestaties van content, evenals aanbevelingen om op die feedback te reageren. Het automatisch testen en optimaliseren van content zorgt ervoor dat alle activiteiten continu te verfijnen en te verbeteren zijn.
Het Experience Profile is direct inzetbaar voor het segmenteren en doelgericht benaderen van doelgroepen met gebruik van elk type demografische data of gedragsgegevens die door Sitecore zijn verzameld. Zo zijn individuele content en aanbiedingen realtime te personaliseren.
“Onze klanten zijn erg enthousiast over Sitecore XP 8”, zegt Yoon-Sung Lee, Corporate Vice-President Application Development van Avanade. “Organisaties zoeken naar een eenvoudiger manier om gepersonaliseerde merkervaringen te bieden zonder bedolven te worden onder het beheer van een sterk gefragmenteerde verzameling van technologieën. De volgende generatie van het Experience Platform van Sitecore omvat opvallende, nieuwe mogelijkheden voor marketeers, zoals Launch Pad en Experience Profile, waarmee customer engagement effectiever is vorm te geven.” Avanade is de eerste wereldwijde platina-partner van Sitecore.
Sitecore XP 8 was reeds beschikbaar als een technische preview tijdens het Sitecore Symposium in Las Vegas en in Barcelona in september 2014. Sindsdien hebben meer dan driehonderd partners en klanten van Sitecore aan deze preview deelgenomen. De feedback op de nieuwe gebruikersinterface en de vereenvoudigde mogelijkheden voor marketing automation waren overweldigend.
De belangrijkste voordelen van Sitecore XP 8:
Splinternieuwe gebruikersinterface: Sitecore XP 8 heeft een compleet nieuwe gebruikersinterface die zorgt voor een prettige en consistente ervaring voor iedere Sitecore-gebruiker. Dat maakt het leren omgaan met Sitecore veel sneller en makkelijker, en verlaagt de trainings- en supportkosten. Doordat elke feature op dezelfde manier werkt, leren marketeers heel makkelijk alle aspecten van digital experience marketing met Sitecore.
Single Customer View: het Sitecore Experience Profile biedt een enkelvoudig beeld van iedere individuele klant en is inzetbaar voor realtime personalisatie, segmentatie en analytics. Sitecore verzamelt en verbindt data over de volledige klantervaring, waar deze zich ook voordoet. Die is direct beschikbaar voor marketeers voor het voortzetten van bestaande conversaties en het leveren van sterk gepersonaliseerde en relevante ervaringen voor hun klanten.
Diepgaande analytics & inzichten: Sitecore XP 8 verkort de tijd die nodig is om inzicht te verkrijgen, beslissingen te nemen en acties te ondernemen. Sitecore gebruikt Engagement Value voor het meten van wat wel en wat niet werkt, en geeft aanbevelingen over acties via de verschillende Sitecore Experience Marketing-tools. Sitecore’s Experience Analytics helpt marketeers bij het creëren van inzicht in welke acties presteren en met wie. Sitecore verzamelt en analyseert ook data uit andere omgevingen, zoals CRM-, ERP- en POS-systemen.
Continue tests en optimalisatie: met Sitecore XP 8 is alles te optimaliseren. Alle wijzigingen in content zijn automatisch door iedere content creator op basis van A/B te testen. Gepersonaliseerde content is te testen ten opzichte van standaardcontrolecontent. Experts op het gebied van geavanceerde optimalisatie beschikken over alle tools die nodig zijn om zeer verfijnde testscenario’s op te zetten, zoals multivariate–tests. Die zijn in het platform ingebouwd. Daardoor is elke component en elk kanaal continu te optimaliseren met het oog op prestaties.
Dynamische segmentatie en automatisering: Sitecore maakt het mogelijk om doelgroepen te segmenteren op basis van elk type informatie in Experience Profile – zoals demografische informatie of gedragsgegevens – voor realtime contentpersonalisatie, e-mailcommunicatie en geautomatiseerde nurturing-campagnes. De segmenten zijn direct te gebruiken met de automatiserings- en e-mailmarketingmogelijkheden van Sitecore.
Cross-channel Experience Delivery: Sitecore-klanten kunnen Sitecore nu gebruiken als een centrale hub voor het beheren van al hun digitale middelen, inclusief sites die niet met Sitecore zijn ontwikkeld. Nieuwe klanten kunnen direct profiteren van de Sitecore-functionaliteit op hun bestaande sites en alle legacy sites onmiddellijk onderbrengen onder één overkoepelende merkparaplu.
Beschikbaarheid
Sitecore XP 8 is per direct beschikbaar voor nieuwe en bestaande klanten van het Sitecore Experience Platform. Kijk voor meer informatie over Sitecore XP 8 op www.sitecore.net/Platform/Sitecore-8.aspx.
¹ ‘Market Overview: Web Content Management For Digital Experiences’, Forrester Research, Inc., 8 december 2014.
² ‘Market Overview: Digital Customer Experience Delivery Platforms’, Forrester Research, Inc., 9 december 2014.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.