Industry Wire

Geplaatst door Namarama

Namarama viert 7-jarig bestaan – Een onderscheidende naam is crucialer dan ooit met de opkomst van AI

Een krachtige en opvallende naam voor je bedrijf, product of dienst komt niet zomaar uit de computer rollen. Daar weet Floris Hülsmann, oprichter van naamcreatiebureau, Namarama alles van. Deze maand viert Namarama een mijlpaal van 7 jaar vol creativiteit, innovatie en opmerkelijke branding verhalen. Floris begon deze reis met een visie om bedrijven een unieke identiteit te geven die naadloos past bij hun missie en waarden.

Samen met zijn team heeft Floris sindsdien talloze bedrijven geholpen om hun merken tot leven te brengen: van ambitieuze start-ups tot gevestigde marktleiders. Bedrijven als Subway, Kia, Harborn en Pearle passeerden de revue en mochten genieten van Floris’ expertise in het creëren van onderscheidende namen. 

De kracht van een naam die blijft plakken in een overvolle markt

Met een focus op het creëren van namen die opvallen en top of mind blijven, heeft Floris met zijn bedrijf Namarama de afgelopen zeven jaar een indrukwekkende impact gehad op de branding van vele bedrijven. Ieder project werd behandeld als een unieke kans om de perfecte naam te vinden, wat heeft bijgedragen aan het succes van klanten en de groei van hun bedrijf.

Juist in deze tijd is een sterke bedrijfsnaam belangrijker dan ooit. De razendsnelle technologische vooruitgang (waaronder AI), de groeiende globalisering en het groeiende consumentenbewustzijn hebben de zakelijke wereld veranderd en de behoefte aan onderscheidende namen versterkt.

Opvallen en je onderscheiden in de (online) massa, een pakkende naam die ook wereldwijd gebruikt kan worden en een naam die het vertrouwen van de consument kan winnen: dit zijn tegenwoordig stuk voor stuk belangrijke elementen voor zakelijk succes vindt Floris: “We zitten midden in een transitie met de komst van AI. Met creatiebron ChatGPT denk je misschien dat een goede naam zo op je beeldscherm verschijnt, maar niets is minder waar. Er is veel meer voor nodig dan een goede ‘prompt’ om die ene naam te achterhalen die jouw bedrijf verder helpt en een unieke marktpositie geeft. AI kan wel namen bedenken, maar ze zijn vaak erg voor de hand liggend. Daarnaast houdt ChatGPT geen rekening met juridische aspecten, zoals het merkrecht van namen.”

Mentor voor naamcreatie

Floris heeft in deze 7 jaar niet alleen bedrijfsnamen gecreëerd, maar heeft ook zijn expertise gedeeld via boeken, podcasts, mediaoptredens en online (social media) platformen. Met zijn boek ‘Maak je naam onvergetelijk’ onthult hij dé geheimen van effectieve naamcreatie. Zijn boek belandde in de Management Boek top 100.

Zijn podcasts en online content inspireren al jaren een breed publiek en informeren over het belang van een sterke merkidentiteit en de rol die namen daarin spelen. Vele bekende namen, zoals Esther Leloux van We Are Eves en commercial regisseur Marco Grandia, zaten in De Namarama Show om samen met hem te praten over naamgeving en uiteenlopende onderwerpen op het gebied van reclame en marketing.

 

Ook de media weet hem geregeld te vinden. Zo zorgde de komst van de nieuwe naam ‘Odido’ onlangs voor nogal wat ophef, Floris is door verschillende media benaderd om zijn visie op deze nieuwe naam te delen.

Namarama’s toekomstvisie

Met het vieren van deze 7-jarige mijlpaal werpt Namarama zijn blik op de toekomst met grote plannen om nog meer bedrijven te helpen met het vinden van namen die ertoe doen.

“De afgelopen zeven jaar hebben we gezien hoe onze klanten hebben geprofiteerd van unieke en onderscheidende namen.”, zegt Floris. “We willen ons bereik vergroten en nog meer bedrijven helpen bij het creëren van namen die een blijvende impact hebben. Natuurlijk heeft de komst van AI ook invloed op Namarama en maken wij er gebruik van, maar gelukkig voor mij is de creativiteit van mij en mijn team niet te vervangen door een ‘computergestuurde automaat’ waar je een vraag ingooit en binnen mum van tijd een antwoord verschijnt.”

Over Namarama

Namarama is een toonaangevend naamcreatiebedrijf dat sinds 2016 gespecialiseerd is in het creëren van onderscheidende, opvallende namen voor bedrijven, producten en diensten. Met een focus op creativiteit heeft Namarama samengewerkt met een breed scala aan klanten om hen te helpen hun merken te versterken en te onderscheiden in een competitieve markt. Voor meer informatie, bezoek www.namarama.nl.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht