De data-uitdagingen die je tegenkomt bij een ‘buy & build’-strategie

Gasten: Sharif Hussainali Host: Sharif Hussainali
De data-uitdagingen die je tegenkomt bij een ‘buy & build’-strategie

Beschikbaar vanaf 21 mei 2024

Wil je deze video bekijken? Meld je dan kosteloos aan. Deze collectie gaat live op 21 mei 2024. Don't worry. We sturen je een reminder, zodat je niets hoeft te missen.

Door het groeiend belang van data kent een ‘buy & build’-strategie tegenwoordig een extra uitdaging.

Want hoe zorg je ervoor dat na een overname de juiste datasets kunnen worden geaggregeerd en geïntegreerd? Hoe richt je dat in de back-end in en maak je dat vervolgens intern beschikbaar van sales tot marketing? Zeker als je ook nog eens omnichannel en cross-country actief bent in uiteenlopende, complementaire markten.

Hoe koppel je überhaupt al die databronnen met elkaar, zorg je tegelijkertijd voor voldoende kwalitatieve aanwas en communiceer je vervolgens zo gepersonaliseerd mogelijk met je klanten op elk moment in de klantreis? Dit is de situatie waar Kamera Express zich dagelijks in bevindt, en die we in deze video met ze bespreken.

297


Gast
Sharif Hussainali
Teamlead CRM, Marketing Automation & Personalisation, Kamera Express

Sharif is als Teamlead CRM, Marketing Automation & Personalisation verantwoordelijk voor een gedreven team van crm-marketeers. Vanuit een centrale locatie in Rotterdam werken zij samen met alle organisaties en labels van de Kamera Express Groep aan betrouwbare klantdata in hun uitgaande communicatie. Met zijn team vormt hij de verbindende schakel tussen data, marketing en personalisatie in een klantgedreven  organisatie.


Host
Ronald ter Voert
Host, Emerce

Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Tevens is hij als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen.


Over de collection

Customer Data 2024

Merken als Volvo, Rabobank en Omoda laten zien dat customer data de motor is achter real-time gepersonaliseerde interactie. Als voorloper ligt je focus daarom op zero- en first-party data. Verzameling hiervan is je eerste uitdaging. Maar hoe tackel je de data overload, stroomlijn je je data-management en benader je de privacy paradox? Zonder zijwieltjes is AI ineffectief en zelfs een risico. Maar in kundige handen is het potentieel onbegrensd. En is een customerdataplatform een absolute must? De trends van nú voor een onfeilbare strategie.
9 video's
13 sprekers

Gerelateerde artikelen