Media Future Week haalt toptalenten Nederlandse Hogescholen naar Hilversum

Van 20 tot en met 23 april vindt de vijfde editie plaats van de Media Future Week die door iMMovator en een groot aantal hogescholen georganiseerd wordt. De jubileumeditie van deze pressure cooker week vindt na het succes van 2014 wederom plaats op het Media Park in Hilversum. Deelnemende hogescholen, waaronder Hogeschool Utrecht, Hogeschool van Amsterdam, HKU en NHTV, selecteren hun beste media studenten om mee te doen aan het exclusieve programma.
De beste 120
Wimar Jaeger, wethouder Media van de gemeente Hilversum: “In de Mediastad horen de beste 120 studenten, de aankomende mediaprofessionals, als geen ander thuis. De Mediastad kan veel van hen leren over de ‘thrill’ in de media van nu. Wij zorgen dat de studenten Hilversum Mediastad voor de rest van hun leven in het geheugen gegrift hebben staan.”
Exclusief programma
Media Future Week brengt deelnemers naar een next level in hun vakgebied en versterkt de relatie tussen onderwijs en media-industrie. De deelnemers (studenten van mediagerelateerde opleidingen; ontwerpers, strategen en techneuten) worden tijdens dit intensieve programma uitgedaagd om na te denken over grote media trends en wat dit betekent voor hun vakgebied. MFW biedt ze nieuwe kennis, tools en inzichten door middel van een programma met internationale topsprekers en 50 uur aan co-creatie sessies. Elke dag werken de multidisciplinaire teams aan crossmediale cases uit het bedrijfsleven. Aan het eind van de week worden de oplossingen aan de bedrijven gepresenteerd.
Nationale en internationale sprekers
Op het Media Park vormen Beeld en Geluid, studio 4 en 5 het kloppend hart van het event. Frank Visser, projectleider van Media Future Week: “Studio 4 en 5 worden ingericht tot workspaces en serious playground waar alles draait om co-creatie. In Beeld en Geluid laten we diverse nationale en internationale sprekers aan het woord om de teams te inspireren. Voor professionals is het goed om te weten dat zij hier ook bij kunnen aanschuiven. Zij kunnen zich laten inspireren door bijvoorbeeld Scott Smith of door de vice-president van Intel, Genevieve Bell”.
Media Future Week voor professionals
Naast het aanschuiven bij de plenaire sessies met (inter)nationale topsprekers kunnen professionals tijdens de Media Future Week ook meedoen met business modeling sessies, die worden gehouden op woensdag. De MFW staat dan geheel in het teken van economics. Op dag twee wordt er een Cross Media Café georganiseerd waar datastromen centraal staan. Monique van Dusseldorp (moderator Cross Media Cafés) kijkt dan samen met de keynote speakers en Nederlandse ondernemers naar de datastromen. “Datastromen hebben steeds vaker voorspellende waarden. De vraag die centraal staat is: welke data zijn interessant voor media bedrijven?”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.