Zoho Corporation gaat NVIDIA NeMo gebruiken om LLM’s te bouwen

Utrecht, 24 oktober 2024—Zoho Corporation, een wereldwijd technologiebedrijf, gaat het NVIDIA AI accelerated computing platform inzetten om large language models (LLM’s) te bouwen en te implementeren in zijn SaaS-applicaties. Het NVIDIA-platform omvat NVIDIA NeMo, onderdeel van NVIDIA AI Enterprise software. Zodra de LLM’s zijn gebouwd en geïmplementeerd, zijn ze wereldwijd beschikbaar voor de meer dan 700.000 klanten van Zoho Corperation via ManageEngine en Zoho.com. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar meer dan $10 miljoen geïnvesteerd in de AI-technologie en GPU’s van NVIDIA en wil het komende jaar nog eens $10 miljoen investeren.
Ramprakash Ramamoorthy, Director of AI bij Zoho Corporation, licht toe: “Veel van de huidige LLM’s zijn gericht op consumenten en bieden weinig meerwaarde voor bedrijven. Het is onze missie om LLM’s te ontwikkelen die zijn afgestemd op een breed scala aan zakelijke use cases. Omdat we onze technologiestack zelf in beheer hebben, kunnen we het essentiële element integreren dat AI echt effectief maakt: context.”
Zoho stelt de privacy van gebruikers centraal bij het ontwikkelen van modellen die van meet af aan voldoen aan internationale privacywetgeving, in plaats van deze later aan te passen. Het bedrijf wil organisaties helpen om snel en efficiënt rendement (ROI) te behalen door gebruik te maken van de volledige NVIDIA AI-softwarestack en accelerated computing (versnelde rekenkracht). Hierdoor neemt de verwerkingscapaciteit toe en de latency af.
Zoho ontwikkelt al meer dan tien jaar zijn eigen AI-technologie. Het integreert deze contextueel in zijn brede portfolio van meer dan 100 producten in de divisies ManageEngine en Zoho. Zijn benadering van AI is multi-modal, gericht op het verkrijgen van contextuele intelligentie die gebruikers helpt bij het nemen van zakelijke beslissingen. Het bedrijf bouwt kleine en middelgrote language models, waardoor modellen van verschillende grootte gebruikt kunnen worden om betere resultaten te bieden en ook bedrijven zonder grote hoeveelheden data kunnen profiteren van AI. Privacy is een kernwaarde in Zoho’s AI-strategie, en de LLM-modellen worden niet getraind met klantgegevens.
“Doordat bedrijven kunnen kiezen uit verschillende AI-modelgroottes kunnen ze hun AI-oplossingen precies afstemmen op hun behoeften, met de juiste balans tussen prestaties en kosten”, zegt Vishal Dhupar, Managing Director, Asia South bij NVIDIA. “Met NVIDIA’s AI-software en het accelerated computing platform bouwt Zoho een breed scala aan modellen om aan de diverse behoeften van zakelijke klanten te voldoen.”
Dankzij deze samenwerking versnelt Zoho zijn LLM’s op het NVIDIA-platform met NVIDIA Hopper GPU’s. Het gebruikt het NVIDIA NeMo end-to-end platform voor het ontwikkelen van generatieve AI op maat, inclusief LLM’s, multimodal AI en spraak- en beeldherkenning. Bovendien test Zoho NVIDIA TensorRT-LLM om de prestaties van zijn LLM’s te optimaliseren en heeft al 60 procent hogere doorvoer en 35 procent lagere latency behaald in vergelijking met een eerder gebruikt opensourceframework. Daarnaast versnelt het bedrijf ook andere activiteiten, zoals spraak-naar-tekst met de NVIDIA accelerated computing infrastructure.
Over Zoho
Als aanbieder van ruim 55 applicaties in vrijwel elke zakelijke categorie, waaronder sales, marketing, klantenservice, accounting en back-officeprocessen en een breed scala aan productiviteits- en samenwerkingstools is Zoho Corporation één van ’s werelds meest veelzijdige softwarebedrijven.
Zoho is een private, winstgevende multinational met ruim 15.000 werknemers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Chennai in India en Zoho heeft Europese kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Het bedrijf heeft daarnaast vestigingen in de Verenigde Staten, India Japan, China, Singapore, Mexico, Australië, en de Verenigde Arabische Emiraten.
Zoho respecteert de privacy van gebruikers en hanteert geen verdienmodel voor het genereren van advertentieomzet uit gebruikersdata. Dat geldt ook voor de gratis producten van het bedrijf. Meer over de manieren waarop Zoho de privacy van haar gebruikers waarborgt, is te vinden op https://www.zoho.com/privacy.html.
Zoho beschikt over eigen datacenters in alle delen van de wereld, waaronder twee in Europa. Wereldwijd werken meer dan 100 miljoen gebruikers bij honderdduizenden bedrijven met de oplossingen van Zoho, waaronder Zoho zelf. Ga voor meer informatie naar www.zoho.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.