Uncommon Media lanceert krachtig Europees retail mediaplatform Adhese in APAC

Het Europese adtech-platform Adhese lanceert zich in de APAC-regio via een partnerschap met Uncommon Media. Adhese biedt privacyvriendelijke end-to-end-diensten op maat voor de retailsector.
Adhese streeft ernaar de complexiteit van retail media te vereenvoudigen en nieuwe inkomstenstromen te ontsluiten. Het platform wordt door een reeks grote Europese retailers vertrouwd en wordt gesteund door retailgigant Ahold Delhaize.
Uncommon Media is de nieuwste toevoeging aan de Uncommon Group, naast Uncommon People. Het bedrijf staat onder leiding van Kees de Jong, een ervaren expert in de branche en lid van de IAB Australia Retail Media Council. Uncommon Media biedt een reeks diensten aan, van dataconformiteit en technologische implementatie tot advertentiebeheer en salesvertegenwoordiging, ook wel bekend als Retail Media as a service (RMAAS). Zo krijgen retailers een kant-en-klare oplossing om retail media aan te pakken zonder dat ze hiervoor uitgebreide interne resources nodig hebben.
“Het retail medialandschap groeit en verandert snel. Wij willen retailers de tools geven om dit landschap in hun voordeel te laten werken”, aldus de Jong. “Ons partnerschap met Adhese stelt ons in staat een flexibele oplossing van wereldklasse aan te bieden die speciaal voor retailers is ontwikkeld door retailers, voor retailers in APAC.”
Tim Sturtewagen, mede-oprichter van Adhese, zegt over de samenwerking: “We hebben gekozen voor een partnerschap met Uncommon Media vanwege hun diepgaande expertise in het APAC-advertentielandschap. Hun kennis en grote netwerk in de regio, gecombineerd met het robuuste en bewezen platform van Adhese, geeft ons het vertrouwen dat we aan veel nieuwe klanten waarde zullen leveren.”
Recente bevindingen uit het Retail Media State of the Nation 2024-rapport benadrukken fragmentatie en een gebrek aan standaardisatie als belangrijke uitdagingen voor retail media. Uncommon Media pakt deze problemen rechtstreeks aan met Adhese, door een gestroomlijnd adtech-platform te bieden dat de complexiteit van retail media over alle kanalen heen vereenvoudigt.
Met de lancering van Uncommon Media hebben retailers in APAC nu een nieuwe optie om retail media als inkomstenstroom te benutten. Kijk voor meer informatie over Uncommon Media en Adhese op www.uncommon-media.net of www.adhese.eu.
—
Over Uncommon Media
Uncommon Media, onderdeel van Uncommon People, richt zich op advies en technologische oplossingen voor retail media. Met het hoofdkantoor in Australië helpt Uncommon Media retailers in APAC te groeien en innoveren door middel van effectieve strategieën voor mediamonetisatie.
Over Adhese
Adtech-bedrijf Adhese bouwt een slim advertentieplatform dat de toekomst van reclame vormgeeft. Vanuit zijn vestigingen in België en Polen biedt Adhese oplossingen die mediabedrijven en adverteerders verbinden om hun inventaris en publiek te helpen monetiseren, terwijl hun autonomie en privacy worden beschermd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.