Industry Wire

SCOUPY zet vol in op Cashback propositie

SCOUPY heeft begin dit jaar een blijvende nieuwe dienst geïntroduceerd: Cashback, ofwel het geld-terug-principe. Een principe dat binnen de FMCG marketing al zo oud is als de weg naar Rome, maar nu is aangepast naar de mogelijkheden van de moderne techniek. En dat blijkt een schot in de FMCG-roos te zijn. Dankzij online activatie via de smartphone wordt offline aankoop gestimuleerd. Zo zijn er na drie campagnes al meer dan 200.000 supermarktaankopen met Cashback verwerkt via SCOUPY.

De Cashback-propositie is voor merken een mooie manier om trial te genereren of hogere penetratiecijfers te behalen. Als merk krijg je met de tools van SCOUPY ook meteen inzicht in het koopgedrag, de aankooplocatie en het profiel van de consument – zonder dat daarvoor afspraken met retailers of kassakoppelingen nodig zijn. Deze nieuwe manier van Cashback-acties is oneindig schaalbaar en lost logistieke issues op voor de fabrikant. Deze kan binnen een dag een actie online hebben. Daarnaast krijgen consumenten de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en met korting, of geheel kosteloos, supermarktproducten uit te proberen.

“Sinds januari zijn we ons binnen SCOUPY helemaal gaan focussen op onze Cashback propositie. We zagen dat het Cashback-mechanisme veel ruimte tot modernisering gaf en daar zijn we vol ingedoken. We maken het een fabrikant hiermee heel gemakkelijk om dergelijke acties in te zetten, bijvoorbeeld ten behoeve van trial, zonder tijdrovende afspraken te hoeven te maken met retailers of zelf mediacampagnes op te hoeven zetten. Wij promoten zijn actie direct op onze base, ondersteund en aangejaagd door cross-mediale campagnes.” licht Valentijn Bras, directeur van SCOUPY, toe.

De Cashback aanvragen via de smartphone leveren het deelnemende merk interessante inzichten op over zijn kopers. Zo wordt het voor een merk duidelijk wie, wat, wanneer en waar heeft aangeschaft. Deze kopers kunnen daarna ook rechtstreeks via mail en push worden bereikt voor vervolgacties. Het concept is een groot succes: grote merken haken aan. Naast Coca-Cola en Heineken hebben ook A-merken als Innocent, Kips, Bavaria, Chio en meer dan 20 anderen inmiddels een Cashback-acties opgezet via SCOUPY. In drie maanden tijd zijn er meer dan 200.000 winkelaankopen gegenereerd. SCOUPY ziet dit concept de komende maanden dan ook snel verder groeien.

Met de in februari voor het eerst gestarte “Cashback Parade” kreeg SCOUPY snel acceptatie voor deze nieuwe manier van Cashback aanvragen onder haar gebruikers. Consumenten konden verschillende A-merk producten kopen en risicoloos proberen. De producten waren in bijna iedere supermarkt in Nederland verkrijgbaar. Maandag 8 juni gaat alweer de vierde SCOUPY Cashback Parade van start, dit keer met zes A-merken: Vifit extra Proteïne, Wieckse Radler 0.0%, Nescafé Shakissimo, Dr. Oetker Mug Cake, Cardini’s Dressing en Maaslander Geitenkaas (deze laatste alleen geldig bij aankoop bij Jumbo). De vierde SCOUPY Cashback Parade duurt t/m 28 juni 2015.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht