Industry Wire

Geplaatst door Human8

Human8 onthult het ‘2025 What Matters’ trendrapport

12 trends die een verschuiving naar bewust leven weerspiegelen

ROTTERDAM – 16 December 2024
Human8, het toonaangevend marketing insight consultancybureau, kondigt met trots de publicatie aan van zijn vijfde jaarlijkse ‘What Matters’-trendrapport. Het rapport van dit jaar, getiteld ‘Fulfillment Rewired’, onthult twaalf consumententrends die een krachtige verschuiving naar een bewust leven benadrukken te midden van aanhoudende wereldwijde instabiliteit en een steeds sneller levenstempo.
De afgelopen vijf jaar heeft Human8 (voorheen bekend als InSites Consulting) zich verdiept in de veranderde behoeften, verlangens en ambities die het leven van mensen vormgeven en hun veranderende verwachtingen van merken. Het trendrapport van 2025 zet deze traditie voort en concentreert zich op hoe mensen wereldwijd hun kracht herwinnen om levens te creëren die weerspiegelen wie ze zijn, en niet alleen wat ze hebben.
Fulfillment rewired: belangrijkste thema’s en inzichten
Het ‘2025 What Matters’ trendrapport identificeert vier belangrijke gebieden waar mensen vervulling vinden, elk met drie specifieke trends:
• Simplicity en mindfulness (eenvoud en mindfulness): Het omarmen van minimalisme en mindfulness om rust te vinden in alledaagse momenten.
• Authenticity & connection (authenticiteit en verbinding): Echte relaties opbouwen en authentiek leven.
• Autonomy & control (autonomie en controle): De controle over je eigen leven nemen en de ruis wegfilteren.
• Joy & purpose (vreugde en doel): Geluk en vervulling ontdekken in kleine, betekenisvolle acties.

“Ons onderzoek toont een significante verschuiving naar meer bewust leven”, zeggen Katia Pallini en Sarah Van Oerle, de hoofdonderzoekers van het rapport. “Mensen navigeren door een wereld van onzekerheid door zich te concentreren op datgene waar ze controle over hebben, hoe klein dat ook lijkt. Ze maken weloverwogen keuzes om hun leven te vereenvoudigen, authentieke verbindingen op te bouwen en vreugde te vinden in alledaagse momenten. Dit jaar belicht het rapport twaalf trends die illustreren hoe dit gedrag de verwachtingen van consumenten en merkinteracties hervormen.”
Innovatieve methodologie: een alomvattende aanpak
De unieke aanpak van Human8 combineert diverse methodologieën om te ontdekken wat echt belangrijk is voor mensen. Het rapport is gebaseerd op een cultureel framework, regionale workshops, wereldwijd onderzoek en AI-gemodereerde interviews. Deze alomvattende aanpak zorgt voor een diep menselijk begrip van de trends die 2025 vormgeven.

• Cultureel framework: verkenning van de toekomstige consumentenomgeving en bepalende spanningen aan de hand van de strategische culturele tools en expertise van Space Doctors, ons in-house cultural, creative & foresight consultancy.
• Regionale workshops: curatie van de meest impactvolle spanningen met input van sector- en regionale experts.
• Mondiaal onderzoek: kwantificering van deze trends onder 12.500 consumenten in 15 markten (in samenwerking met Dynata).
• AI-gemodereerde interviews: diepte-interviews met 252 consumenten uit 9 markten met behulp van Conveo, een AI-gemodereerd interviewplatform.

“Onze vijfde editie van het ‘What Matters’ trendrapport helpt marketeers te anticiperen op de veranderende behoeften van consumenten in strategische markten over de hele wereld”, aldus Tim Wragg, CEO van Human8. “We hebben ons ondergedompeld in het leven van consumenten zodat we in hun schoenen kunnen staan en ontdekken wat voor hen echt belangrijk is. Door onze diepgaande kennis van mens en cultuur te combineren, helpen we merken waardevollere en effectievere marketingstrategieën te creëren in steeds veranderende markten.”

Om merken te helpen deze inzichten toe te passen in hun bedrijf, biedt Human8 ook een trendworkshop aan. Deze workshop maakt gebruik van een door AI ondersteund Trend Application Canvas, dat de geïdentificeerde trends omzet in bruikbare oplossingen die zijn afgestemd op de unieke behoeften van elk merk.

“Impact vereist actie. We presenteren niet alleen trends en inzichten, we willen de naald verplaatsen en inzichten omzetten in bruikbare oplossingen.” zegt Thomas Troch, Head of Innovation bij Human8. “Onze trendworkshop is ontworpen om precies dat te doen, merken helpen deze trends rechtstreeks toe te passen op hun bedrijfsstrategieën.”

Meer informatie en het volledige rapport zijn beschikbaar via https://inspiration.wearehuman8.com/content/2025-trend-report.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht