Industry Wire

Geplaatst door Zebra

Zebra Technologies introduceert nieuwe AI-oplossingen om frontline in retail beter te laten functioneren

Het bedrijf zal tijdens NRF een AI-gedreven “Modern Store”-ervaring demonstreren, samen met prominente retailers en een sterk netwerk van solution-partners

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een wereldwijde leider in het digitaliseren en automatiseren van frontline workflows, heeft vandaag verschillende nieuwe producten en AI-innovaties aangekondigd voor de retailsector. Zebra presenteert hun oplossingen op stand #3303, als onderdeel van Zebra’s AI-gedreven “Modern Store”-ervaring op de NRF 2025 Retail’s Big Show. Deze vindt plaats in het Jacob K. Javits Convention Center in New York van 12 tot 14 januari 2025.

Zebra lanceert de Zebra Mobile Computing AI Suite, een uitgebreide toolkit met een AI data capture software development kit (SDK) en voorbeeldtoepassingen, geoptimaliseerd voor geselecteerde Zebra Android mobiele apparaten. Deze toolkit vergemakkelijkt de ontwikkeling van AI-toepassingen, waardoor klanten, ontwikkelaars en onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s) eenvoudig geavanceerde vision-AI-functionaliteiten kunnen integreren in mobiele toepassingen.

image

Zebra heeft deze AI-functionaliteiten benut om frontline-medewerkers te helpen om eenvoudig, nauwkeurig en snel workflow-context vast te leggen en deze direct te integreren in Zebra Companion. Dit is een nieuw en uitgebreid pakket AI-agents dat speciaal ontworpen is om frontline-medewerkers in de retailsector te ondersteunen. Deze multimodale GenAI-oplossing wordt in samenwerking met geselecteerde klanten ontwikkeld om frontline-medewerkers in de detailhandel te ondersteunen bij het verbeteren van productiviteit en de klantervaring.

Zebra Companion geeft frontline-medewerkers direct toegang tot essentiële informatie en ondersteuning bij probleemoplossing, terwijl ze routinetaken en probleemgerichte werkzaamheden kunnen prioriteren en uitvoeren. Zebra hecht veel waarde aan de privacy van klantgegevens en hanteert ethische AI-praktijken om een veilige en verantwoorde toepassing van AI-technologie te waarborgen.
Zebra Companion is vanaf het tweede kwartaal van 2025 exclusief beschikbaar voor geselecteerde klanten via ons early access pilotprogramma. Het pakket bestaat uit:
De Knowledge agent, die het mogelijk maakt omte communiceren met werk hulpmiddelen en standaard operationele procedures (SOP’s). Dit versnelt het onboardingsproces en biedt medewerkers op de juiste momenten de informatie die ze nodig hebben.
De Sales Agent, die assisteert bij productgerelateerde vragen, realtime zoekopdrachten naar productbeschikbaarheid en prijzen, evenals cross-sell- en upsell-aanbevelingen voor medewerkers tijdens interactie met klanten.
De Zebra Device agent, voor optimaal gebruik en onderhoud van Zebra-apparaten door probleemoplossing en integratie van contextuele gegevens. Dit minimaliseert de downtime van apparaten en zorgt ervoor dat retailactiviteiten soepel blijven verlopen.
De Merchandising agent die met geavanceerde beeldherkenningstechnologie op het apparaat zelf de staat van schappen analyseert en workflows voor frontline-medewerkers optimaliseert. Dit helpt om veelvoorkomende problemen te verhelpen, zoals lege schappen, verkeerd geplaatste producten, afwijkingen in planogrammen, en onjuiste prijslabels of productinformatie.
image image

Zebra ontwikkelde de Merchandising agent als een co-innovatieproject om een klant te helpen de medewerkers- en klantervaring te verbeteren. Bezoekers van Zebra’s stand op NRF krijgen de kans om de mogelijkheden van de Merchandising agent in actie te zien. In de toekomst kunnen partners van Zebra, ISV’s en ontwikkelaars hun eigen agents implementeren, waarmee ze kunnen integreren met Zebra Companion. Dit stelt hen in staat om een gemeenschappelijke, multimodale gebruikersinterface te bieden aan frontline-medewerkers via Zebra’s geavanceerde solution platform.

“We passen al jarenlang AI toe in onze producten, waardoor we de resultaten voor onze klanten en partners continu verbeteren,” zegt Yogesh Kulkarni, VP, AI Strategy bij Zebra Technologies. “Onze AI-gedreven oplossingen transformeren frontline-werkzaamheden door innovatieve manieren van werken te introduceren. We zijn trots op onze samenwerking met een brede partnergemeenschap en klanten om onze AI- en GenAI-capaciteiten verder te ontwikkelen. Hiermee automatiseren we workflows, stroomlijnen we processen en verhogen we efficiëntie, zodat het dagelijkse werk steeds eenvoudiger wordt.”

In Zebra’s 17e jaarlijkse Global Shopper Study gaf 71% van het winkelend publiek aan zich zorgen te maken over het gebrek aan hulp van winkelmedewerkers. Bijna 90% van de medewerkers gelooft echter dat ze een betere klantervaring kunnen bieden wanneer ze mobiele technologische tools hebben om realtime communicatie te vereenvoudigen en taken te prioriteren. Daarom demonstreert Zebra tijdens NRF baanbrekende technologieën waarmee retailers AI kunnen integreren in frontline-workflows en besluitvorming. Naast de Mobile Computing AI Suite en Zebra Companion introduceert Zebra ook diverse andere oplossingen die gericht zijn op het transformeren van retailactiviteiten, waaronder:

Zebra Workcloud Sync: een innovatieve applicatie die frontline-teams voorziet van uitgebreide communicatiefuncties om samenwerking te verbeteren en de productiviteit in winkels te verhogen. Met Workcloud Sync kunnen teamleden efficiënt communiceren, zowel een-op-een als in groepen, met collega’s en klanten in hun voorkeurstaal. Dit kan via push-to-talk, spraak- en videogesprekken via Wi-Fi, multimediaberichten, takenlijsten en forums. Daarnaast krijgen frontline-medewerkers toegang tot AI-functionaliteiten binnen Workcloud Sync via de Zebra Companion Knowledge-agent.

Zebra Dimensioning Mobile Parcel: deze softwareoplossing biedt ‘one-shot’ metingen van de meeste pakketten in minder dan vijf seconden. De camera en time of flight-sensor in geselecteerde mobiele Zebra-computers werken samen met AI en Zebra’s eigen algoritmes om kubusvormige en onregelmatig gevormde items virtueel te reconstrueren en te meten. Dit versnelt het proces voor winkelmedewerkers bij het verzendklaar maken van artikelen.

Zebra EM45 RFID Enterprise Mobile: mobiele computer- en precisie-RFID-leesmogelijkheden komen samen in dit smartphone-achtige apparaat dat individueel kan worden toegewezen. Uitgerust met een AI-ready platform met Zebra DNA biedt de EM45 een eigentijdse gebruikerservaring en privacy zonder concessies te doen aan de beveiliging. Hierdoor hebben gebruikers de complete kracht van Zebra in eigen zak , waardoor de noodzaak van meerdere apparaten vervalt. Of het nu gaat om het ondersteunen van collega’s of klanten, het monitoren van operationele prestaties, of het optimaliseren van voorraadbeheer, de EM45 maakt het eenvoudiger en efficiënter dan ooit.

Zebra MC3400 en MC3450 mobiele computers: deze apparaten zijn verkrijgbaar in twee formaten en kunnen worden geconfigureerd voor gebruik in retail, waaronder het aanvullen van voorraden in de winkel, voorraadbeheer in het magazijn en het sneller afhandelen van e-commerce bestellingen.

Zebra Kiosksysteem: deze zeer flexibele, modulaire oplossing kan op verschillende manieren geconfigureerd worden om het winkelpubliek meer self-service opties te geven en retailers te helpen bij het genereren van nieuwe inkomstenstromen. Door randapparatuur toe te voegen, kan dit interactieve systeem worden omgevormd tot een loyaliteitsregistratiepunt, self-checkout station, retourverwerkingspunt, bestelterminal voor de versafdeling, check-in station voor klanten of een digitaal signage-platform voor zeer gerichte retail medianetwerken.

Sluit je aan bij Zebra en twee van hun toonaangevende retailklanten terwijl zij hun verhaal delen tijdens de Big Idea Sessions van NRF:
Rack Room Shoes: Walking the Talk with Effective Task Management: maandag 13 jan. – 13:30 – 14:00 uur – Expo Level 3, Stage 3
Exploring the Future of Retail with Generative AI – Presented by Target, Google Cloud and Qualcomm Technologies: maandag 13 jan. – 14:15 – 15:00 uur – Expo Level 3, Stage 3
Key take-aways:
Zebra’s Mobile Computing AI Suite stelt partners en retailers in staat om AI-vision applicaties te integreren in hun workflows en zo operationele efficiëntie te stimuleren.
Zebra Companion bestaat uit de Knowledge agent, Sales agent, Zebra Device agent en Merchandising agent. Deze zijn speciaal ontwikkeld om frontline-medewerkers te ondersteunen bij het verbeteren van hun productiviteit en efficiëntie met de meest geavanceerde innovaties van GenAI.
Retailers kunnen ontdekken hoe Zebra’s Word Cloud-software, mobiele computers en kiosk systemen kunnen bijdragen aan het oplossen van actuele operationele uitdagingen en het verbeteren van de klantervaring.
Bezoek Zebra’s door AI aangedreven “Modern Store” op NRF, stand #3303, van 12-14 januari 2025.

Over Zebra Technologies
Zebra (NASDAQ: ZBRA) biedt bedrijven de tools om te groeien door middel van verbeterde zichtbaarheid van bedrijfsmiddelen, verbonden frontline-medewerkers en intelligente automatisering. Actief in meer dan 100 landen, bedient Zebra klanten waarvan meer dan 80% behoort tot de Fortune 500. Met een bekroond portfolio, speciaal ontwikkeld voor de frontline-medewerker, levert Zebra innovatieve hardware, software en diensten, ondersteund door meer dan 50 jaar ervaring en een wereldwijd partnernetwerk. Volg Zebra via onze blog en LinkedIn, bezoek onze newsroom en kom meer te weten op www.zebra.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht