Datacenterbedrijf Equinix presenteert jurk gemaakt van ‘internet’ op Londen Fashion Week

Amsterdam, 25 februari 2025 – Het internet, een ongrijpbare cloud? Niet volgens Equinix. Tijdens London Fashion Week presenteerde het bedrijf samen met de Britse modeontwerper Maximilian Raynor een spectaculaire creatie: een haute couture-jurk, gemaakt van 3.600 meter datakabels en componenten uit een Equinix-datacenter. De jurk – ook wel de ‘personificatie van het internet’ – is volledig opgebouwd uit kabels en materialen uit Equinix-datacenters. Het 25 kilogram zware stuk, gemaakt van 3,6 kilometer kabel, toont een essentiële waarheid: het internet is geen onzichtbare cloud, maar een tastbare infrastructuur om ons heen. Noodzaak voor digitale infrastructuur Bruce Owen, EMEA President bij Equinix, vertelt: “We wilden iets tastbaars creëren dat de duizenden verbindingen toont die Equinix dagelijks faciliteert. Het ontwerp is een eerbetoon aan de fysieke infrastructuur van het internet. Het is een complex netwerk van kabels door land en zee, met fysieke verbindingen in Equinix-datacenters wereldwijd. Deze campagne is een luchtige benadering van een belangrijk onderwerp. We willen de tastbare impact van het internet op ons dagelijks leven en de economie benadrukken. Of het nu gaat om medicijnontwikkeling, online betalingen of het verbinden van mensen, we laten hiermee de waarde van datacenters voor de samenleving zien.” Van kabel tot couture |
|
BERICHT VOOR DE REDACTIE Over Equinix Forward-looking Statements |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.