Industry Wire

Geplaatst door Hagens PR

Viaplay kiest voor Did Another Thing en HAGENS

AMSTERDAM, 3 maart 2025 – Viaplay, het platform voor premium topsporten op wereldniveau, kiest voor Did Another Thing en HAGENS als nieuwe strategische bureaus. Beide agencies bundelen de krachten om Viaplay’s positie in de markt te versterken en de zichtbaarheid van het sportplatform te vergroten. De samenwerking wordt afgetrapt met een grote campagne rondom de start van het Formula 1-seizoen in maart.
Innovatieve en gedurfde campagne
Did Another Thing (DAT) zet Viaplay’s vernieuwde positionering kracht bij met een nieuwe tagline: de beste kijk op sport. De bijbehorende campagne met daarin een hoofdrol voor o.a. Max Verstappen, Amber Brantsen, Rob Kamphues en de Viaplay F1-analisten, legt de nadruk op de passie voor sport die Viaplay deelt met zowel zijn kijkers als de topsporters op het scherm. Viaplay is erop gebrand zijn abonnees de beste kijkervaring te bieden met vlijmscherpe analyses door ex-topsporters. De campagne wordt vanaf maart 2025 intensief uitgerold op tv, radio, (D)OOH, socials en online video.

Strategische PR-partner
Met een strategische fundering leidt HAGENS sinds december 2024 alle PR-activiteiten van Viaplay, met zowel pro- als reactieve campagnes en mediastrategieën. Om de start van het F1-seizoen groots onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek, ontwikkelt en coördineert HAGENS een persevenement op Circuit Zandvoort.Journalisten krijgen exclusieve toegang tot interviews met Viaplay-commentatoren, ontdekken alle ins & outs van de nieuwe F1-programmering en Max Verstappen belt live in voor een interview.

Robert Knibbe, Head of Marketing & Communication bij Viaplay Group Netherlands: “Met Did Another Thing en HAGENS PR zetten we een belangrijke volgende stap in onze positionering. Als premium sportplatform richten we ons op het bieden van de beste kijkervaring, met sportcompetities en atleten van wereldniveau en de scherpste analyses van onze experts. Met het F1-persevenement op Circuit Zandvoort als startschot en de lancering van de nieuwe campagne kijken we samen uit naar verdere groei in 2025.”

Het eerste beeld van de campagnevideo van DAT die vanaf maart 2025 uitgerold wordt.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Credits:
Opdrachtgever: Viaplay
Creative agency & concept: Did Another Thing
PR bureau: Hagens PR
Mediabureau: PHD
Production agency: Freshmen Media

Over Viaplay
Viaplay Group AB (publ) is een internationale entertainmentprovider. Streamingdienst Viaplay is beschikbaar in alle Scandinavische landen, Nederland en Polen. Tevens is Viaplay Select content te zien op diverse partnerplatforms over de hele wereld. Onze tv-zenders zijn beschikbaar in de meeste markten waar wij actief zijn, net als radiostations in Noorwegen en Zweden. Onze getalenteerde mensen hebben een gedeelde passie en duidelijke missie om miljoenen mensen te vermaken met ons unieke aanbod van lokaal relevante storytelling, dat premium live sport, films, series en muziek omvat. Ons doel is om ons bedrijf winstgevend en verantwoord te laten groeien en duurzame waarde te leveren voor al onze belanghebbenden. Viaplay Group is genoteerd aan Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).
https://viaplay.com/nl-nl/

Over Did Another Thing
Did Another Thing is een creatief bureau dat geworteld is in de popcultuur – het natuurlijke resultaat van tien jaar campagnes en activiteiten rondom jongerencultuur, muziek, sport, technologie en het nachtleven. Door samen te werken met een uitgebreid creatief netwerk van mensen zetten we ambities om in betekenisvolle ervaringen die merken deel uitmaken van de wereld van hun publiek. Omdat we geloven dat de besten niet de cultuur volgen. Ze maken het.
https://did-another-thing.com/

Over HAGENS
HAGENS is een onafhankelijk, strategisch en creatief PR-bureau. We ontwikkelen verhalen vanuit een ‘human first’ aanpak. De verhalen zijn altijd anders, het uitgangspunt is altijd hetzelfde: mensen. HAGENS werkt voor o.a. Spotify, ABN AMRO, HERA, Hertog Jan, Marketing Drenthe, Fabrique des Lumières, Het Rijksmuseum, Omroep ZWART en de overheid.
www.hagenspr.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht