Industry Wire

Geplaatst door Temu

Europees beddengoedmerk werkt samen met Temu om wereldwijd uit te breiden

Het succes kwam niet van de ene op de andere dag voor het Franse woon- en beddengoedmerk
Casabel. Het bedrijf, opgericht in 2019, bouwde geleidelijk een trouwe klantenkring op in Europa
(onder meer in de Benelux) door comfortabele producten voor dagelijks gebruik aan te bieden. In
2024 was Casabel klaar voor de volgende stap – in de vorm van een nieuwe samenwerking met
het wereldwijde online winkelplatform Temu.

Temu, bekend om zijn betaalbare prijzen, had zijn platform opengesteld voor lokale bedrijven,
waarna Casabel een van de eerste Europese bedrijven was die zich aansloot. Binnen enkele
maanden groeide de omzet in Frankrijk met 15 procent, wat het team het vertrouwen gaf om via Temu
uit te breiden naar andere Europese markten, waaronder de Benelux.

“We hadden ons in Europa al gevestigd via traditionele online platforms”, aldus Pierre Regnault,
de oprichter van het bedrijf. “Maar toen we zagen hoe groot het momentum was dat Temu aan
het creëren was, vooral onder jongere consumenten, vonden we dat het onze tijd was om ons
daar bij aan te sluiten”

Start in Frankrijk eerste stap naar expansie

Casabel’s debuut op het platform van Temu begon in oktober 2024 in de Franse thuismarkt kort
nadat Temu zijn lokaal-naar-lokaal model in heel Europa had uitgerold. Het “onboardingproces”
verliep snel – en het duurde slechts één maand na aanmelding tot de eerste verkoop – en de
resultaten waren vrijwel direct merkbaar: Temu werd al snel een van Casabels drie belangrijkste
online verkoopkanalen in Frankrijk.

Aangemoedigd door deze sterke prestaties breidde het merk zijn Temu-aanwezigheid uit naar
België, Nederland,Spanje, Duitsland en, recentelijk, Italië. Met een aanzienlijk lokaal magazijn
nabij Parijs kan Casabel binnen één dag leveren in Frankrijk en binnen twee à drie dagen naar
aangrenzende landen.

“Temu maakte het gemakkelijk om snel op te schalen”, aldus Regnault. “De zichtbaarheidstools
van het platform, zoals “bestsellerbadges” en topverkopersranglijsten, versterkten ons bereik
naar het publiek waardoor de verkoop begon te stijgen.”

Temu startte zijn activiteiten in 2022 in de VS en breidde het jaar daarop uit naar Europa. Het e-
commerceplatform is inmiddels actief in meer dan 90 markten wereldwijd, waaronder alle 27 EU-lidstaten. Temu verbindt consumenten rechtstreeks met onafhankelijke verkopers,
fabrikanten en merken en richt zich op lokale verkopers in meer dan twaalf landen, waaronder
Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Met zijn “local-to-local” model streeft Temu ernaar om uiteindelijk 80 procent van de Europese omzet
lokaal te realiseren. Dit zou de levering moeten versnellen en de productvariatie voor
consumenten moeten vergroten, terwijl het tegelijkertijd nieuwe groeimogelijkheden creëert
voor lokale bedrijven zoals Casabel.

Opmaat naar een wereldwijde markt

De catalogus van Casabel varieert van matrassen en dekbedden tot compacte meubels zoals
opbergsystemen en tafels. Hoewel het merk uitsluitend online verkoopt, is het er trots op
producten te ontwikkelen op basis van oprechte klantfeedback. Het eigen designteam verfijnt
continu producten door duizenden online reviews te analyseren – een filosofie die nog
bruikbaarder is dankzij de hoeveelheid feedback die Temu ontvangt.

“We zien een enorme kans om met Temu de doelgroep van 20 tot 35 jaar te bereiken”, aldus
Regnault. “Ze zijn nieuwsgierig en responsief – precies wat een designteam nodig heeft om snel
te kunnen handelen.”

Sinds de introductie in Frankrijk in april 2023 heeft Temu een groeiend aantal consumenten
aangetrokken die op zoek zijn naar betaalbare maar hoogwaardige producten. Volgens een
recent onderzoek in opdracht van Temu en uitgevoerd door Ipsos, is 80% van de ondervraagde
Franse consumenten van mening dat Temu een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt.
Gemiddeld gaven de respondenten aan 24% in hun aankopen te hebben bespaard door bij Temu
te winkelen.

“Waar we dachten dat de online handelsmarkt verzadigd was met gevestigde spelers en talloze
nieuwkomers, is Temu in recordtijd een referentie geworden in Frankrijk. Dit is te danken aan de
unieke positionering: extreem concurrerende prijzen met grote aandacht voor klantenservice.
Deze combinatie wordt alom geprezen door consumenten”, aldus Frédéric Cavazz, een Franse
e-commerce-expert.

Het bestverkochte Temu-product van het merk tot nu toe is een topdekmatras – een
onverwachte hit die aansloeg bij prijsbewuste shoppers die op zoek waren naar betaalbaar
comfort.

Wat volgt: Van Europa naar Amerika

Casabel richt zich op Noord-Amerika. Regnault ziet Temu als een cruciale partner om markten te
betreden die voorheen als moeilijk werden beschouwd. Door de expertise van Temu in te zetten
om het merk te helpen navigeren door de complexiteit van nieuwe markten, kan Casabel
opschalen op een manier die voorheen niet mogelijk was.

“Het is een grote stap”, aldus Regnault. “Het is een andere markt met andere verwachtingen – en
sterke concurrentie. Maar het idee om één platform te gebruiken om de wereld te bereiken? Dat
is krachtig. Dat is wat Temu ons biedt.”

Het doel van Casabel is om de Temu-omzet te verdubbelen door de komende zes maanden
succesvolle categorieën uit te breiden en producten af te stemmen op nieuwe markten. “Onze reis verliep stap voor stap, terwijl Temu ons in staat stelt om te versnellen. En we zijn nog maar
net begonnen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht