Georgia Brown (ex-Amazon) benoemd tot Chief Content Officer bij Podimo

Amsterdam, 22 mei 2025 – Podimo, het podcast- en audioboekenplatform, stelt Georgia Brown -voormalig topvrouw Amazon Studios Europa- aan als Chief Content Officer. In deze internationale rol wordt Brown verantwoordelijk voor de volledige contentstrategie van het bedrijf. Ze zal daarbij zowel het abonnementsaanbod als de recent gelanceerde Studios-divisie aansturen. Ook krijgt ze de leiding over de productie van originele podcasts, video en digitale formats.
Brown, die wereldwijd ervaring heeft met het ontwikkelen van content, ziet dit als hét moment om in te stappen bij Podimo:
“Het is een enorme eer om me juist nu bij Podimo aan te sluiten. De Europese creator-economie groeit explosief – van 14,3 miljard naar een verwachte 112,4 miljard dollar in 2034. De toekomst van content ligt in de kruisbestuiving tussen traditioneel entertainment en de dynamische, snelgroeiende wereld van makers. Podimo bevindt zich in een unieke positie om die werelden met elkaar te verbinden: enerzijds door innovatieve, maker-gedreven formats, anderzijds door hoogwaardige verhalen met sterke formats en rechtvaardige eigendomsrechten.”
Brown was eerder verantwoordelijk voor het Europese aanbod van Amazon Studios. Nu richt ze zich op het bouwen van een creatief ecosysteem waarin makers de waarde van hun werk kunnen maximaliseren.
Podimo Studios
De eerder overgenomen bedrijven Tonny Media, Dag en Nacht Media, en het Deense PodAds, opereren vanaf nu onder de vlag van Podimo Studios. Podimo Studios richt zich op nieuwe inkomstenstromen voor makers, uitgevers en talenten via advertentieverkoop, het opzetten van merkpartnerschappen, live-evenementen en de verdere internationale groei.
Makers centraal
“Er is geen one-size-fits-all,” zegt Country Manager Florentine Vos. Sommige podcasts passen beter bij het advertentienetwerk en anderen kiezen voor exclusieve distributie zonder reclame en onderbrekingen. Bij Podimo benutten we beide verdienmodellen voor onze makers.”
Een voorbeeld van een podcast die recent koos voor het reclamenetwerk van Podimo Studios is In De Waaier, de nieuwe wielerpodcast van Thijs Zonneveld en Hidde van Warmerdam. Tegelijkertijd stapte Snobcast van Jort Kelder juist van Tonny Media over naar het abonnementsmodel van Podimo:
“Wij zijn bewust overgestapt omdat we onze luisteraars niet langer willen lastigvallen met reclames. En, eerlijk gezegd, waren we zelf ook wel een beetje klaar met het aanprijzen van andermans waar, indachtig het Snobcast-motto: niet inclusief, maar exclusief!”, aldus Kelder.
“Onderaan de streep is Podimo gebouwd op het versterken van de relatie tussen makers en hun publiek – door hen te helpen meer te verdienen en het zeggenschap te houden over hun werk,” zegt oprichter en CEO Morten Strunge. “Met Georgia’s creatieve leiderschap, gesteund door ons sterke product, positioneren we ons aan de frontlinie van storytelling en platformontwikkeling. We zijn Sachin dankbaar voor het stevige fundament dat hij heeft gelegd en kijken ernaar uit om in zijn nieuwe rol met hem samen te werken.”
Brown volgt Sachin Doshi in september op als Chief Content Officer. Doshi treedt toe tot de raad van bestuur van Podimo en blijft als strategisch adviseur verbonden aan het bedrijf en zal het bedrijf blijven adviseren over de verdere ontwikkeling van de Studios-divisie en de platformstrategie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.