
Franchise, rebranding én migratie tegelijk: hoe Onlineverf de sprong aandurfde

Beschikbaar vanaf 25 jun 2025
Wil je deze video bekijken? Meld je dan kosteloos aan. Deze collectie gaat live op 25 jun 2025. Don't worry. We sturen je een reminder, zodat je niets hoeft te missen.
Een nieuw magazijn, een nieuwe franchiseaanpak, een nieuw platform én een rebranding, allemaal tegelijk. Onlineverf trok alles uit de kast om on- en offline klaar te zijn voor landelijke groei.
Deze case bespreek ik met Jan-Willem Harmsen van Onlineverf en Johan Keurentjes van De Nieuwe Zaak. We hebben het onder meer over:
– Hoe je herkent dat je platform je groeiambities niet meer bij kan benen
– Hoe je techniek, branding en franchisemodel in één project laat samenkomen
– Hoe rust in je infrastructuur ruimte geeft voor commerciële innovatie

Johan Keurentjes
Johan Keurentjes is COO van United Playgrounds, de digital-marketinggroep waar De Nieuwe Zaak onderdeel van is. Hij is voormalig CEO van digital commerce agency De Nieuwe Zaak, inmiddels één van de meest gerenommeerde en succesvolle e-commerce bureaus van Nederland. In zijn rol als COO van United Playgrounds is hij verantwoordelijk voor de implementatie van dagelijkse processen en de afstemming ervan op de doelen en strategieën van het bedrijf.

Irene Rompa
Irene is een psycholoog met meer dan vijftien jaar ervaring in de (deep)tech en startup/scale-up scene in Nederland en de Verenigde Staten. In 2023 heeft zij ervoor gekozen om all-in te gaan op hosting en moderatie. Daarnaast is zij afgestudeerd en heeft zij zich ingeschreven als mediator. Haar focus voor 2024 zal uitsluitend liggen op het hosten, modereren en bemiddelen. Irene is een host voor Emerce TV.
Gerelateerde artikelen


Hoe je als merk anno 2025 aan de directe relatie met de consument bouwt

Franchise, rebranding én migratie tegelijk: hoe Onlineverf de sprong aandurfde
