Industry Wire

Geplaatst door Data & Insights Network

Markteffect is Data & Insights Bureau van 2025

Markteffect is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Organisatie van 2025 is uitgereikt aan Friesland Campina. Tijdens de feestelijke uitreiking in Zandvoort van de 18de editie van de jaarlijkse vakprijzen van het Data & Insights Network zijn in totaal in zeven categorieën awards uitgereikt.
Markteffect krijgt de felbegeerde award voor Bureau van het jaar omdat ‘het bureau in staat is om te groeien, maar ook om de wereld een beetje mooier te maken’ – aldus de jury. Het is de tweede keer in de geschiedenis dat het bureau uit Eindhoven deze prijs wint; in 2020 nam Markteffect de award ook mee naar huis. Andere genomineerden waren Ipsos I&O en Conversation Studio.
De award voor D&IN Organisatie van het jaar is uitgereikt aan Friesland Campina. ‘Een organisatie waar data en inzichten niet aan de zijlijn staan, maar centraal staan in elk strategisch besluit’ – zo stelde de jury. Lucien Vieveen mag zich een jaar lang Insights Professional aan Bedrijfszijde noemen. De jury ziet in Vieveen, Global Consumer & Market Insights Director bij het Italiaanse familiebedrijf Perfetti Van Melle, ‘een vaste waarde in het vakgebied en voor velen een coach en sparringspartner’.
Tot Insights Professional aan Bureauzijde is uitgeroepen Sabine Croes. Als Partner van Perspective en met een eigen methodiek en tooling op het gebied van Public Design is zij voor de jury de duidelijke winnaar. Lovende woorden ook voor de Data Professional van het jaar: Demian van Gils. De jury is onder de indruk van de capaciteiten van deze dataspecialist bij Markteffect en de veranderingen die hij binnen en buiten de organisatie brengt.
Boudien van der Werf is uitgeroepen tot Young Talent van 2025. Bij Essensor klom ze binnen zes jaar op van stagiair tot MT Lead. Op zowel vakinhoudelijk als commercieel gebied overtuigde ze de jury, die unaniem voor haar koos. Insights Scientist van het jaar is Eva van Reijmersdal. Binnen het door de jury gekozen thema ‘The value of influencers for building brands’ blonk Van Reijmersdal uit. De Universitair Hoofddocent bij de afdeling Communicatiewetenschappen van de Universiteit van Amsterdam doet al bijna tien jaar onderzoek naar de effectiviteit van influencer marketing. Met zo’n twintig wetenschappelijke publicaties op haar naam, is ze volgens de jury een van de meest toonaangevende onderzoekers op dit onderwerp in Nederland.
—– EINDE PERSBERICHT —–

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over de D&IN Awards ziehttps://datainsightsnetwork.nl/awards. Voor vragen kunt u zich wenden tot directeur Wim van Slooten (+31)6 – 537 38 308

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht