Leadingcourses.com en Golfhäftet sluiten strategische partnership

Utrecht/Stockholm, 11 september 2015. De reviewsite voor golfbanen Leadingcourses.com en de van origine Zweedse golfkaartaanbieder Golfhäftet hebben een strategische partnership gesloten. Door deze samenwerking versterken beide partijen elkaars positie binnen de Europese markt.
Golfer de grote winnaar
Zowel Europese golfbanen als golfers gelden hierbij als de grote winnaars: Golfhäftet en Leadingcourses.com brengen golfers en golfbanen nader tot elkaar door golfers de mogelijkheid te bieden om met behulp van hun kaart kennis te maken met voor hun nieuwe Europese golfbanen tegen een gunstig kennismakingstarief. Golfbanen kunnen hiermee een nieuwe stroom aan potentiële klanten ontvangen, die vervolgens hun reviews kunnen achterlaten op Leadingcourses.com. Hierdoor profiteren golfclubs van een verbeterde online exposure, wat weer leidt tot een betere online vindbaarheid. Daarnaast zullen de ratings nog betrouwbaarder worden en ontvangen golfclubs nog meer feedback om hun service verder te verbeteren. Inmiddels zijn er al ruim 700 golfclubs aangesloten bij Golfhäftet en dit aantal groeit elk jaar gestaag.
Bron van inspiratie
Golfers laten zich in steeds grotere mate door golf reviewsites inspireren in hun zoektocht naar nieuwe golfbestemmingen en golfbanen. Deze trend merkt ook Leadingcourses.com. “Wij merken de laatste jaren dat er vanuit de golfers een toenemende vraag is naar inspirerende informatie en laagdrempelige mogelijkheden om kennis te maken met nieuwe golfbanen”, aldus Jeroen Korving, Managing Director van Leadingcourses.com. Hij vervolgt: “Op dit moment zijn er al diverse golfkaarten op de markt die inspelen op deze trend. Het grote nadeel van veel van deze kaarten is de lijst aan voorwaarden en beperkingen, de beperkte dekking in Europa, de acceptatie ter plekke en dat de korting de golfbanen vaak schaadt. De Golfhäftet-kaart heeft deze beperkingen niet of nauwelijks.
No-nonsens
“Wij hebben vaak overwogen om zelf een simpele en doeltreffende golfkaart op de markt te brengen die golfers in de gelegenheid stelt om zonder allerlei ingewikkelde voorwaarden op nieuwe banen te spelen. Maar om dit op de juiste manier aan te pakken is gerichte kennis en expertise nodig. Omdat onze kracht ligt op het gebied van golfbaanreviews, hebben wij besloten om daar onze focus op te houden. Door onze relaties in Europa zijn we terechtgekomen bij Golfhäftet. Hun filosofie sluit goed aan bij die van ons en ook zij willen versneld groeien in Europa. Het simpele karakter en de grote reikwijdte van de Golfhäftet kaart heeft ons doen besluiten een partnership aan te gaan met deze sympathieke Zweedse partij. Zij hebben een goed product: no-nonsens en zonder kleine lettertjes”, aldus Korving.
Groeistrategie
Voor Leadingcourses.com, marktleider in Europa op het gebied van golfbaanreviews, is de samenwerking een volgende stap in de groeistrategie die de website heeft ontwikkeld. Jeroen Korving, Managing Director bij Leadingcourses.com zegt daarover: “Hoewel wij op dit moment al behoorlijk goed doen in Europa, hebben wij ten doel gesteld om versneld te groeien in enkele focus markten, en wel in Zweden, Duitsland en Frankrijk. Golfhäftet is met ruim 40.000 gebruikers een belangrijke speler in Scandinavië. Door de samenwerking en de daarmee gepaard gaande uitwisseling van ratings en beoordelingen vergaart Leadingcourses.com in één klap een marktleiderspositie in de Scandinavische markt. Zo’n 50.000 beoordelingen van Golfhäftet gebruikers zullen op Leadingcourses.com worden geplaatst. Golfhäftet op haar beurt krijgt via deze samenwerking voet aan wal binnen de rest van Europa. Doordat beide partijen dezelfde visie hebben, geen overlappende business modellen hebben en zich blijven richten op hun eigen expertise, is de verwachten dat zij elkaar fors kunnen versterken”.
Fredrik van Speijk, CEO van Golfhäftet: “Door deze samenwerking zullen onze partnerclubs direct toegang krijgen tot de honderdduizenden golfers die Leadingcourses.com maandelijks raadplegen, zonder dat dit hen extra geld kost. Wij zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking de exposure van de aangesloten golfbanen zal vergroten en uiteindelijk zal leiden tot meer buitenlandse bezoekers”. Het huidige rating systeem op de website van Golfhäftet, zal op termijn worden geïntegreerd met het geavanceerde beoordelingssysteem van Leadingcourses.com. Dit maakt het voor golfers straks nóg eenvoudiger om interessante banen te vinden op basis van beoordelingen van andere golfers. “Met Leadingcourses.com zullen wij ook nieuwe partnerships sluiten in andere golfmarkten, om zo onze klanten een zo groot mogelijk aanbod aan Europese golfbanen te bieden”, aldus Fredrik van Speijk.
Loyale leden worden beloond
De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de integratie. In september zal het mogelijk zijn voor leden van Leadingcourses.com om de Golfhäftet-kaart online aan te schaffen en te zien waar je in Europa terecht kunt met de kaart. Des te hoger de status van een lid, des te hoger de korting op de kaart. Jeroen Korving: “De Golfhäftet-kaart biedt ons een mooie manier om loyale leden te belonen voor hun reviews en foto’s. De korting voor trouwe leden kan oplopen tot 20 euro.”
De Golfhäftet-kaart gaat 59 euro per jaar kosten voor niet-leden en biedt 50% korting op zo’n 700 golfbanen in Europa. De kaarthouder kan per baan maar 1x gebruik maken van deze korting. Na twee tot drie keer spelen heb je de kosten van de kaart eruit.
Over Golfhäftet
Golfhäftet geldt als de grootste golfkaart voor golfers in Scandinavië. De kaart stelt golfers in de gelegenheid om te spelen tegen 50% korting bij meer dan 700 golfbanen in Zweden, Denemarken, Noorwegen, Duitsland, Spanje, Portugal en het Verenigd Koninkrijk. Kaarthouders hoeven geen extra handelingen te verrichten. Golfers kunnen gewoon boeken en spelen op de baan naar keuze; het tonen van de Golfhäftet-kaart volstaat.
Over Leadingcourses.com
De website www.leadingcourses.com biedt golfers een online platform met 265.000 beoordelingen van ruim 19.000 golfclubs en 23.000 golfbanen ter wereld door 200.000 golfers en kent een zeer actieve en betrokken golf community. De website is een initiatief van drie internet ondernemers in samenwerking met sportmarketingbureau TIG Sports en op dit moment al beschikbaar in acht talen. TIG Sports is in de golfwereld vooral bekend als promotor en organisator van golftoernooien zoals het KLM Open (European Tour), het Senior Open en het Deloitte Ladies Open (LET).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.