
AI, attributie en de nieuwe realiteit van marketing

De klantreis is geen funnel meer. Scrollen, streamen, shoppen en zoeken lopen volledig door elkaar heen. Hoe houd je als merk nog grip in die wirwar aan touchpoints?
Tim Schouten van Billy Grace en Anniek Pluijter van IWB laten zien hoe AI en attributie zorgen voor meer structuur, betere budgetkeuzes en – jawel – meer ruimte voor creativiteit. Met hen bespreek ik onder meer:
– Hoe AI je helpt in een non-lineaire klantreis
– Waarom attributie belangrijker is dan ooit
– Hoe je voorkomt dat je afhankelijk wordt van slechts één kanaal

Tim Schouten
Tim Schouten is al negen jaar actief op het snijvlak van Customer Success en Marketing in Software. Hierin traint, adviseert en begeleidt Tim zowel klanten als agencies nationaal en internationaal om het maximale uit marketing te halen. Tim is drie jaar actief bij Billy Grace, waarbij hij verantwoordelijk is voor het CSM-team en het aanspreekpunt is voor key-accounts.

Anniek Pluijter
Anniek is General Manager van IWB, waar ze met een focus op innovatie de strategische koers uitzet voor duurzame groei, zowel voor IWB als de partners van IWB. Ze gelooft in de kracht van cultuur als groeiversneller en bouwt actief aan een omgeving waarin mensen kunnen floreren. Niet technologie op zichzelf, maar mensen die met technologie het verschil maken: dáár ligt volgens haar de sleutel tot echte vooruitgang.

Krijn Schuurman
Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste bij sprekers naar boven haalt. Kritisch waar het moet, met humor waar het kan. Naast zijn werk als dagvoorzitter en gespreksleider heeft hij de afgelopen 15 jaar opdrachten gedaan voor uiteenlopende organisaties in verschillende sectoren. De klant helpen bij het benutten van kansen die de online wereld biedt, is daarin de rode draad.
Hij wordt regelmatig gevraagd duiding te geven aan de trends op het gebied van internet en ICT, op Radio1 en BNR Nieuwsradio en zo nu en dan in programma’s zoals NOS Journaal, EenVandaag, Nieuwsuur en RTL Late Night.
Krijn heeft een jarenlange ervaring als gespreksleider bij evenementen, webinars, podcasts en talkshows. Hij heeft een voorliefde voor innovatie en alles wat met de digitalisering van onze samenleving te maken heeft, maar is breed inzetbaar; de afgelopen jaren werkte hij mee aan programma’s over onder meer de zorg, het onderwijs, de financiële sector, duurzaamheid en goede doelen.
Uitgelichte video's

Van check-out tot retour geoptimaliseerd met AI


AI-gedreven commerce maakt handmatig beheren passé


Succes in de Social Commerce revolutie

Nieuwe insights
[Podcast] Felienne Hermans: “De grootste slachtoffers van de AI-hype zijn onze kinderen”Stop met de GEO romantiek: modern Search en media brengen merk en gebruiker samenWord een CX-kampioen door een end-to-end aanpakHoe embedded payments de checkout veranderen bij Albert HeijnE-mailcampagnes die écht terugpraten: feedback wordt actieGerelateerde artikelen


Van traditionele groothandel naar omni-channel speler

Succes in de Social Commerce revolutie
