Industry Wire

Geplaatst door Insight

Insight verhoogt productiviteit organisaties

Amsterdam, 28 oktober 2015 – Een nieuwe manier van werken, ondersteund door informatietechnologie, moet passen bij een organisatie. De Factor4Index is een methode voor sterkte/zwakteanalyse om de productiviteit van een bedrijf in kaart te brengen. Insight is recent gecertificeerd om deze tool te mogen toepassen.

Dankzij moderne technologie kunnen medewerkers op een manier werken die het beste bij hen en bij hun functie past. Sommigen werken de hele dag op kantoor aan het bureau op een pc, anderen zijn onderweg met tablets, en een derde wisselt de kantoorbaan af met thuis werken. “Teamleiders, secretaressen, verkooppersoneel, medewerkers buitendienst, directeuren; iedereen heeft zijn eigen wensen als het gaat om (samen)werken. En daarbovenop is er een optimale mix van mensen en middelen voor een maximale productiviteit van de organisatie als geheel”, licht Vincent Lukken toe. Hij is Directeur Business Consulting Services EMEA bij Insight.

Zeker door deze veranderde manier van werken, worden IT-implementatieprojecten steeds lastiger en is de kans van slagen een uitdaging geworden. Hoe weet je of gebruikers kunnen omgaan met veranderingen zoals een nieuwe manier van werken of een nieuwe business applicatie? Willen de medewerkers wel veranderen en zijn het wel de juiste mensen om de verandering te ondergaan? “Wij beschouwen het succes van een project als het product van ‘kwaliteit van het systeem’ vermenigvuldigd met ‘transitie van gedrag’. Kwaliteit van het systeem garanderen we door onze nauwe relaties met ICT-leveranciers. De transitie naar het gewenste gedrag bewerkstelligen we via de Factor4Index-tool”, zegt Lukken. “Deze tool is laagdrempelig, eenvoudig en direct toepasbaar. Het geeft inzicht in waar het succes van de verandering van afhangt, toont het groeipotentieel van de organisatie, en verhoogt het rendement van ICT-investeringen.”

De Factor4Index is een Nederlands programma ontwikkeld door Calanza en brengt de sterktes en zwaktes van een organisatie in kaart in relatie tot de gewenste manier van werken. Het Factor4Index-onderzoek bestaat uit 64 stellingen plus een aantal profielvragen. De stellingen zijn onderverdeeld in vier dimensies: inspiratie, organisatie, cultuur en technologie. De Factor4Index creëert niet alleen draagvlak, het onderzoek brengt de dialoog op gang en het geeft een concreet inzicht in de sterktes en het verbeterpotentieel van je organisatie. Insight is per 1 oktober 2015 gecertificeerd om met de methode te werken.

Over Factor4Index
De Factor4Index is een dienst van Calanza B.V. en is ontwikkeld in Nederland. De tool nodig medewerkers uit om online en anoniem 64 vragen te beantwoorden. De resultaten geven weer hoe medewerkers hun werk ervaren en geeft de kansen en bedreigingen aan. Partners van de Factor4Index hebben gecertificeerde consultants in dienst, die organisaties verder kunnen helpen bij het definiëren en begeleiden van de stappen in het veranderproces. Voor meer informatie: www.f41.nl

Over Insight
Insight, in 1988 opgericht in de VS, helpt de business van klanten wereldwijd verder te brengen met behulp van ICT. Het bedrijf voorziet klanten van innovatieve IT-producten en -diensten, waaronder cloud- en werkplekoplossingen, die hen in staat stellen slimmer te werken en zo hun efficiency te verhogen en kosten te reduceren. Insight neemt daarbij desgewenst het gehele traject voor zijn rekening, van het uitbrengen van merkonafhankelijk, strategisch advies tot en met het implementeren van de benodigde oplossing(en), inclusief de bijbehorende eindverantwoordelijkheid. Insight heeft klanten in de sectoren Overheid, Zorg, Zakelijke dienstverlening, Industrie, Hosting en Handel. Het merendeel betreft organisaties met een omvang vanaf 100 tot 10.000 werkplekken. Insight streeft naar een langdurige relatie met klanten, waarbij transparantie, integriteit, respect en een persoonlijke benadering vooropstaan. In 2014 realiseerde Insight met 5.400 medewerkers een omzet van 5,3 miljard dollar. Daarmee was het bedrijf nummer 483 op de Fortune 500-ranglijst van dat jaar. Voor meer informatie: www.nl.insight.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht