Jamf ziet aanzienlijke groeikansen dankzij succesvol Global Partner Program

ziet aanzienlijke groeikansen dankzij succesvol Global Partner Program
De versterkte channel strategie van Jamf stimuleert groei en verbetert de omzet, schaalbaarheid, snelheid op de markt en partnerervaring.
Amsterdam, 24 september 2025 – Het nieuwe Global Partner Program van Jamf is een succes. Dit programma werd in augustus 2024 gelanceerd om de groei van Jamfs channel partners en managed service providers (MSP’s) te stimuleren. 12 maanden later levert dit programma tastbare resultaten op.
Sinds de implementatie van het Global Partner Program heeft Jamf de door partners geleide dealregistraties gestroomlijnd voor real-time inzicht in de status en de voortgang en overzicht van aanstaande verlengingen. Hierdoor kunnen Jamf-partners effectiever met klanten communiceren. Het succes van het Global Partner Program van Jamf blijkt uit de belangrijkste prestatiecijfers:
- Een stijging van ruim 50% op jaarbasis van de door partners aangestuurde dealregistraties – als gevolg van nieuwe investeringen in het channel heeft Jamf een stijging gezien in het aantal dealregistraties via zijn channelnetwerk.
- Meer dan een verdubbeling van het aantal partners in het programma – in de eerste twaalf maanden sinds de lancering van het programma hebben meer resellers, carriers, MSP’s en systeemintegrators zich bij het programma aangesloten, waardoor het wereldwijde bereik van Jamf is uitgebreid.
Jamf blijft sterk channel-gericht, waarbij de door partners gegenereerde ARR (Annual Recurring Revenue) meer dan 60% van de totale ARR van Jamf vertegenwoordigt.
Dankzij het wereldwijde succes van Jamf op het gebied van distributiekanalen heeft Jamf sneller kunnen opschalen en kan het zijn klanten effectiever bedienen via het vertrouwde partnerecosysteem. Jamf werkt samen met enkele van ’s werelds grootste MSP’s en resellers. In de Benelux zijn dit onder andere ProWarehouse (NL) en lab9.pro (BE).
“Partners zijn de sleutel tot het succes en de groei van Jamf. In de Benelux hebben we dankzij onze sterke partnerrelaties een duidelijke groei van Jamf gezien”, zegt Amir Ellenbogen, Channel Manager Benelux bij Jamf. “Samen met onze partners helpen we organisaties om hun Macs en mobiele devices effectief te beheren en te beveiligen. Door de lokale expertise en specialistische kennis van onze partners te combineren met de krachtige oplossingen van Jamf, kunnen we klanten de best mogelijke ervaring bieden en helpen we ze om het maximale uit hun Apple-ecosysteem te halen.”
“Onze distributiepartners brengen waardevolle kennis en middelen mee die de klantervaring verbeteren, de acceptatie van onze oplossingen versnellen en het langetermijnsucces van bedrijven stimuleren”, aldus Marc Botham, Vice President, Global Channel Sales bij Jamf. “Door meer klanten via het distributiekanaal binnen te halen, kunnen we effectiever opschalen en zorgen we er tegelijkertijd voor dat die klanten lokale expertise en deskundige ondersteuning krijgen van onze partners.”
“Het vernieuwde Global Partner Program van Jamf sluit naadloos aan bij onze visie om klanten een veilige, efficiënte en naadloos beheerde Apple-ervaring te bieden”, zegt Peter Bekkering, Team Lead Sales SMB & EDU bij Pro Warehouse. “Dankzij de verbeterde dealregistraties en de uitgebreide partnerondersteuning, kunnen we proactiever inspelen op klantbehoeften. Klanten profiteren hierdoor van snellere doorlooptijden, betere ondersteuning en toegang tot de nieuwste oplossingen. Door deze samenwerking met Jamf blijven wij onze rol als trusted advisor versterken en helpen we organisaties in uiteenlopende sectoren om hun Apple-omgeving optimaal te beheren en beveiligen.”
Jamf heeft onlangs een 5-sterrenbeoordeling ontvangen in de 2025 CRN Partner Program Guide. De 5-sterrenbeoordeling is een prestigieuze erkenning voor bedrijven die hun partnerprogramma’s hebben opgebouwd op basis van de belangrijkste elementen die nodig zijn om duurzame, winstgevende en succesvolle channelpartnerschappen te koesteren.
Het Jamf Global Partner Program bereikt partners in meer dan 70 landen wereldwijd. Het programma maakt gebruik van een op punten gebaseerd systeem dat partners beloont en ze voorziet van de nodige middelen om hun bedrijf te laten groeien, terwijl het organisaties van alle sectoren en groottes helpt om succesvol te zijn met Apple. De Partner Hub van Jamf is de ‘one-stop-shop’ voor zijn partnercommunity en is de centrale plek waar partners de status van dealregistraties kunnen volgen, op de hoogte worden gehouden over aankomende klantverlengingen, trainingscertificeringen kunnen voltooien en gebruik kunnen maken van tal van andere co-selling-functies.
Meer informatie over het wereldwijde partnerprogramma van Jamf is te vinden op https://partners.jamf.com/.
Over Jamf
Jamfs missie is om werk makkelijker maken door organisaties te helpen bij het beheren en beveiligen van een Apple-ervaring die gebruikers willen en die organisaties vertrouwen. Jamf is het enige bedrijf ter wereld dat een complete, ‘Apple-first’ beheer- en securityoplossing van enterpriseniveau biedt, met het gemak van een consumentenervaring en met bescherming van de persoonlijke privacy van gebruikers. Kijk voor meer informatie op jamf.com/nl/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.