Industry Wire

Geplaatst door True

True ontwikkelt 360 graden campagne voor SeniorWeb

True ontwikkelde een nieuwe 360 graden campagne voor SeniorWeb om de betekenis van het merk op een meer emotionele manier aan de doelgroep te communiceren.

SeniorWeb, een landelijke vereniging met zo’n 150.000 leden, 400 cursuslocaties en 3.000 vrijwilligers, staat elke dag klaar om de digitale wereld begrijpelijk te maken voor 50-plussers. Bij deze doelgroep staan ze vooral bekend als “de computerhulp”. Maar die term dekt de lading niet, laat staan dat die zorgt voor de juiste emotie. Daarom werd True gevraagd een campagne te ontwikkelen waarmee het merk zich opnieuw kan voorstellen. Een campagne die laat zien wat SeniorWeb echt voor senioren kan betekenen.

Digitaal Fit
Iedereen weet dat senioren mentaal en fysiek fit moeten blijven om een leuk leven te hebben. Maar anno 2016 is ‘kennis van digitale middelen’ minstens zo belangrijk geworden om onafhankelijk te zijn. Op dat inzicht ontwikkelde True een nieuwe claim:

Digitaal Fit met SeniorWeb. Een claim die alle activiteiten van SeniorWeb in een nieuw daglicht zet. De campagne wordt through-the-line uitgerold.

Credits
Campagne: Digitaal Fit met SeniorWeb
Adverteerder: SeniorWeb
Opdrachtgever: Saskia Hamminga-Roest, Caroline Bollema
Bureau: True Ideas
Art: Bas Derks
Copy: Bart te Riele
Creative Director: Jeroen Ritsema
Account: Mariska Wilschut, Cornelie Guise, Margret Mijwaart
Fotografie: Erik Hijweege

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht