Websuper Picnic lanceert kortingsabonnement Picnic Family

Amsterdam, 30 september 2025 – Online supermarkt Picnic lanceert een kortingsabonnement om gezond eten te stimuleren. Met Picnic Family krijgen klanten tien procent korting op verse groenten en fruit en extra aanbiedingen voor producten die ze vaak kopen. Het abonnement kost 2,99 euro per maand, maar levert klanten al snel een besparing van drie tot vier euro per bestelling op.
Online supermarkt Picnic lanceert een kortingsabonnement om gezond eten te stimuleren. Klik op de foto om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.
Vanmiddag gaat in Haarlem een pilot van start om Picnic Family te testen bij een grote groep klanten, kort daarop volgt een pilot in Duitsland. Daarna wordt het kortingsabonnement stapsgewijs uitgerold over heel Nederland en Duitsland. Wie het abonnement voor een jaar afsluit betaalt 2,99 euro, voor wie maandelijks op wil kunnen zeggen is de prijs 3,99 euro per maand. Picnic biedt bij het kortingsabonnement een zogenaamde voordeelgarantie: klanten die de abonnementskosten er niet uithalen, krijgen het verschil terugbetaald.
Trouwe klanten belonen
“Gezond eten is belangrijk en dat willen we met het kortingsabonnement stimuleren en laagdrempeliger maken”, stelt medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “Daarnaast belonen we hiermee trouwe klanten die vaak bestellen met extra korting en meer aanbiedingen.”
Naast korting krijgen leden van Picnic Family ook de mogelijkheid om bezorgmomenten te reserveren. “Daar was veel vraag naar, dus dat hebben we binnen het kortingsabonnement mogelijk gemaakt. Soms zijn onze wagentjes vol, maar zo weet je zeker dat we plek hebben op jouw favoriete bezorgmoment”, aldus Muller. Leden van Picnic Family krijgen de keuze uit tot drie keer zoveel bezorgmomenten, zodat ze een tijd kunnen reserveren die goed in hun schema past.
“Met ruim anderhalf miljoen klanten in Nederland, hebben we inmiddels een hoge dichtheid opgebouwd en zijn we veel efficiënter dan vroeger. Daardoor kunnen we makkelijk meerdere keren per dag door de buurt rijden en nog steeds onze efficiënte melkboerrondjes rijden.” In de app staan nog steeds groene blaadjes bij de meest duurzame bezorgmomenten.
Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.