Industry Wire

Geplaatst door Progress

Progress Communications pakt vier keer brons bij de Europese Digital Communication Awards 2025

Amsterdam, 30 september 2025 – Progress Communications, bureau voor PR, communicatie en marketing met kantoren in Nederland en België, viel tijdens de Digital Communication Awards 2025 in Berlijn maar liefst vier keer in de prijzen. Met opvallende campagnes voor FRITZ! en Exotec onderscheidde het Benelux bureau zich in een sterk Europees deelnemersveld.
De Digital Communication Awards zijn de belangrijkste Europese prijzen voor digitale communicatie. Elk jaar presenteren honderden bureaus en organisaties uit heel Europa hun meest vernieuwende campagnes.

Progress Communications behaalde met zijn FRITZ! Gaming campagne een plek in de top 3 in de categorieën Influencer Campaign  en  Brand Campaign. De case voor Exotec – specialist in warehouse-robotica – pakte ook twee keer brons in de categorieën B2B Communications en Multichannel Communication. Deze resultaten bevestigen de impact van het bureau in uiteenlopende sectoren, van consumententechnologie en gaming tot warehouse-robotica en B2B-tech.

Van gaming tot robotica: campagnes met impact
De FRITZ!-campagne positioneerde de populaire routers met succes binnen de snelgroeiende gaming community. Door een slimme mix van influencer-samenwerkingen, events, reviews, sponsoring van streams en technische storytelling plaatste het bureau de FRITZ! Router in het hart van het gaming ecosysteem. Het resultaat? Meer dan 1 miljoen views via gaming influencers  en 80 procent meer zichtbaarheid in gaming-media.

Voor Exotec bouwde Progress Communications in de Benelux een sterk ‘human-first’-merkverhaal op rond hun Skypod-robots. Binnen twee jaar groeide Exotec uit van onbekende speler naar een top-2 positie in share of voice, met onder meer  19 miljoen impressies en 100 procent meer websiteverkeer.

“Vier keer een derde plaats klinkt misschien bescheiden, maar in een Europese competitie van dit kaliber is het een belangrijke erkenning,” zegt Stella Jansen, managing director van Progress Communications. “Het bewijst dat onze geïntegreerde aanpak werkt voor zeer diverse klanten en markten, van de dynamische consumer tech en gaming-wereld tot de gespecialiseerde logistieke robotica.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht