Dentsu lanceert het OOH-trendrapport 2025

Amsterdam, woensdag 15 oktober 2025 – Dentsu Benelux lanceert het OOH-trendrapport 2025. In dit rapport worden de nieuwste trends en innovaties binnen de Out-of-Home-branche voor 2025 belicht.
Het rapport, opgesteld in samenwerking met JCDecaux, Artemis Academie, Raul & Rigel, Ocean Outdoor, Global Media & Entertainment en Bauer Media, schetst een toekomstvisie op Out-of-Home en media in een snel veranderend landschap. Dit jaar ligt de nadruk op hoe AI helpt doelgroepen beter te begrijpen en te bereiken met gepersonaliseerde boodschappen, zowel online als offline. Daarnaast worden opvallende prijsontwikkelingen en effecttrends van digitale media in relatie tot Out-of-Home uitgelicht. Ook wordt benadrukt hoe OOH-activaties bijdragen aan merkperceptie en de aandacht van consumenten versterken.
Het rapport heeft dit jaar 10 trends:
- A million micro-moments brought by AI
- Audience-Driven PDOOH
- Retail Media a chance or a hype?
- Shopability of OOH
- The Holy Grail That Stops Giving
- OOH Video, Silent but Impactful
- Connecting in a World of Overload
- Brand Experiences that stick
- The Taste of Identity
- The Implicit Mind
- Outdoor sustainability
“Out-of-Home is allang niet meer slechts een reclamebord langs de weg. Het is een innovatief kanaal waar technologie, data en creativiteit samenkomen. Als mediabureau zien wij OOH als de plek waar mediatrends tastbaar worden en waar merken écht impact maken in het dagelijks leven van mensen.” — Bas van den Hoogen, Senior OOH Director, dentsu
De belangrijkste inzichten uit het rapport:
Belangrijkste inzichten:
- Digital OOH & Online Video: versterken bereik en betrouwbaarheid, vooral onder jongeren.
- Digitale media & OOH: stijgende CPM’s en verzadigde premium inventory bij de digitale publishers maken OOH tot een duurzaam, kostenefficiënt en betrouwbaar alternatief voor fysieke bereikdoelen.
- Emotie werkt: intuïtieve, visuele campagnes blijven beter hangen dan rationele boodschappen.
- Audience targeting: is door de toevoeging van AI in staat mediadoelgroepen fijnmaziger te vinden en creatie te personaliseren.
- Duurzaamheid: van zonne-energie tot bijenhotels, OOH innoveert met impact.
- Brand experiences: fysieke activaties fungeren steeds vaker als contentmotoren voor digitale campagnes.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.