Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Innovaties van Adobe verbeteren de retail-ervaring

Amsterdam, 20 januari 2016 – Adobe heeft verschillende productinnovaties binnen Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Deze innovaties helpen Europese retailers met het verbeteren van de klantervaring:

Gepersonaliseerde remarketing: Retailers kunnen nu voor het eerst het online gedrag van consumenten koppelen aan contextuele data. Zo kunnen retailers een op een gebruiker toegepaste remarketing-trigger creëren, zoals een e-mail, push notificatie of een sms, om zo de waarschijnlijkheid van een productaankoop te vergroten. Als een consument bijvoorbeeld naar een paar schoenen op internet zoekt of hier een video over bekijkt, dan kan de retailer een e-mail sturen waarin de schoenen duidelijk naar voren komen en de retailer kan daarnaast de consument aansporen om te kopen door korting te bieden. Adobe biedt de industrie de enige technologie met de mogelijkheid tot remarketing door middel van gepersonaliseerde content die is gebaseerd op eerder gedrag van de consument.

Gepersonaliseerde push-notificaties: Mobiele push-notificaties worden nu onderbouwd met krachtige analytics, waardoor er intuïtieve en gepersonaliseerde boodschappen gestuurd kunnen worden. Met Adobe Mobile Core Service en Adobe Analytics kunnen retailers publiekssegmenten creëren en consumenten benaderen op basis van hun koopgedrag en persoonlijke voorkeuren. Als een kledingretailer bijvoorbeeld een segment creëert van consumenten die onlangs handschoenen hebben gekocht, kan de retailer vervolgens op basis van data concluderen dat sjaals vervolgens door deze groep het meest worden aangeschaft. De retailer kan dan een push-notificatie sturen naar elke klant uit dit segment die nog geen sjaal heeft gekocht.

Shoppable media-experiences speciaal voor de klant: Vorig jaar introduceerde Adobe ‘shoppable media-experiences’, waardoor retailers in staat werden gesteld om klanten hun ‘look’ op een visuele manier bij elkaar te shoppen. Adobe introduceert nu nieuwe shoppable media-mogelijkheden die de digitale ervaring in de fysieke winkel verbeteren en consumenten meer personalisatie bieden. Volgens het laatste ‘state of content’-rapport van Adobe, vinden consumenten dat afbeeldingen en video’s die online en in-store worden gebruikt relevant, contextueel en geoptimaliseerd moeten zijn om de aandacht van de consument erbij te houden. Retailers kunnen nu eenvoudig interactieve content in real-time testen en targeten, om zo conversie te creëren via mobiel, social en in de fysieke winkel. Consumenten krijgen zo een relevante en dynamische ervaring die is gebaseerd op data, zoals hun locatie en aankoopgeschiedenis.

Digitaal winkelen wordt gecombineerd met fysiek winkelen: Adobe breidt zijn Adobe Experience Manager Screens mogelijkheden uit tot shoppable media. Hierdoor kunnen retailers de consument thuis, onderweg of in de winkel bereiken. Wanneer de banners die mensen online veelvuldig zien bijvoorbeeld ook in de fysieke winkels worden getoond, kunnen consumenten hiermee de interactie aangaan en hun aankopen doen.

Naast deze nieuwe innovaties, toont onderzoek van Adobe Digital Index aan dat er tijdens de afgelopen feestdagen in Nederland maar liefst 5,7 miljard euro werd besteed aan online uitgaven. 21 procent van dit bedrag werd uitgegeven via smartphone of tablet. De totale online uitgave groeide met vier procent ten opzichte van vorig jaar. De groei in consumentenvertrouwen biedt tot ver na de feestdagen mogelijkheden voor retailers.

“In de uiterst competitieve retailsector is het bieden van een standaard digitale ervaring niet voldoende. Consumenten verwachten een doorlopende, consistente en gepersonaliseerde ervaring via alle touch points,” zegt Marco Disseldorp, Marketing Manager Adobe Marketing Cloud. “Deze nieuwe innovaties stellen retailers in staat om contextuele en aansprekende ervaringen te bieden in de winkel, online en via mobiele apparaten. Het is een cruciaal concurrentievoordeel om merkloyaliteit aan te moedigen en de broodnodige verkopen te stimuleren.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Adobe Digital Index
Adobe Digital Index publiceert onderzoek over digital marketing en andere onderwerpen die aansluiten bij de interesse van senior marketing en e-commerce professionals binnen verschillende industrieën. Onderzoek is gebaseerd op analyse van geselecteerde, geanonimiseerde en geaggregeerde data van meer dan 4.500 ondernemingen wereldwijd die gebruik maken van de Adobe Marketing Cloud om bruikbare data te verzamelen en activiteiten op hun website te analyseren. De foutmarge van de Online Shopping Forecast 2015 is drie procent met een betrouwbaarheidsniveau van negentig procent.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht