Industry Wire

Geplaatst door Episerver

Episerver lanceert wereldwijde ‘Digital Ninety-Nines’ campagne om vrouwen in tech te vieren

Om de Internationale Vrouwendag te vieren, lanceert Episerver, leidende leverancier van digitale marketing, content management en digital commerce oplossingen, vandaag de campagne ‘Digital Ninety-Nines’. De nieuwe campagne laat werk van vrouwen in IT, digital marketing en tech zien.

De campagne is genoemd naar de internationale organisatie van vrouwelijke piloten in 1929 van Amelia Earhart, die eveneens Ninety-Nines heette. De campagne bevat input, interviews en ondersteuning van belangrijke vrouwen van Microsoft, IBM, Episerver, investeringsmaatschappij Provasi Capital en Electrolux, leverancier van consumentenelectronica.

De campagne kan online gevonden worden via episerver.com/digital99s, waar podcasts te vinden zijn van leidende vrouwen uit digitale marketing, IT en tech. De serie is gestart met een interview met Heather Hanson, global head of marketing technology bij Electrolux. Ze beschrijft de verandering van haar traditionele IT-rol naar een wereldwijde digitale marketingpositie. Vervolgens komt Laura Hood, VP productmarketing bij IBM Marketing Cloud, aan het woord over haar ervaringen in computer science, software ontwikkeling en productcommunicatie. Elke podcast zal beschikbaar zijn via iTunes, SoundCloud en YouTube, net als via de Episerver website.

Jeroen Staehle, Marketing Manager Mainland Europe bij Episerver, zegt over de campagne: ‘Na meer dan twintig jaar werkzaam te zijn in digitale marketing en IT, ziet Episerver nu een snelle verandering in de technologie. Een verandering die echter sneller moet, is het betrekken van vrouwen in betekenisvolle IT en technologie leiderschapsrollen. Nu wordt slechts elf procent van de technologiebanen in EMEA gevuld door vrouwen – een percentage dat nog lager is voor senior posities. Daarom is deze Internationale Vrouwendag de aanleiding voor ons om bewustzijn te creëren rondom de centrale rol die vrouwen kunnen spelen in digital marketing en IT. Het is gelanceerd in de geest van Amelia Earhart, die de lans brak voor zoveel vrouwelijke piloten. Nu willen wij het licht schijnen op het geweldige werk dat vrouwen in onze industrie doen. We willen ons echter niet focussen op de sekseverschillen of obstakels, maar juist op de inzichten en ervaringen die deze vrouwen hebben om anderen te inspireren.’

Voor meer informatie of toegang tot de laatste interviews en content van de Digital Ninety-Nines, ga naar episerver.com/digital99s. Als je meer wilt weten hoe jij kunt bijdragen aan Internationale Vrouwendag 2016, ga dan naar www.internationalwomensday.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht