Industry Wire

Geplaatst door Booking.com

Nieuwe algoritmes voor Booking.com’s revenue management product

Amsterdam, 9 maart 2016 – Vandaag heeft BookingSuite een nieuwe, verbeterde versie aangekondigd van RateManager, een product voor revenue management dat toonaangevende voorspellingstechnologieën en nieuwe, verbeterde algoritmes biedt. BookingSuite is het nieuwste onderdeel van Booking.com en helpt accommodatie-eigenaren bij het uitbreiden van hun zakelijke en marketingactiviteiten door middel van softwareoplossingen en diensten. Deze nieuwste versie van RateManager, die nu wereldwijd verkrijgbaar is, beschikt ook over nieuwe functies voor groepsprijzen en een nieuw vormgegeven dashboard. De vernieuwingen maken het voor accommodatie-eigenaren makkelijker om toegang te krijgen tot tal van real-time prijsaanbevelingen. Zij kunnen dan gelijk actie ondernemen en zo de omzet en winst verhogen.

“Het strategisch optimaliseren van de prijzen voor meerdere kamertypes en voorwaarden, verspreid over meerdere distributiekanalen, is voor veel accommodaties elke dag weer een uitdaging. Om te kunnen blijven concurreren in een wereld die steeds digitaler wordt, zullen accommodaties hier toch aan moeten geloven”, aldus Rob Ransom, Global Director van BookingSuite. “De nieuwe verbeteringen maken de aanbevelingen nog nauwkeuriger en betrouwbaarder voor accommodatiebeheer. Daarbij hebben we het voor de gebruikers nog makkelijker gemaakt om de prijsaanbevelingen met slechts één klik direct naar al hun kanalen te sturen.”

Aan de basis van het nieuwe RateManager-platform van BookingSuite liggen voorspellingsmodellen die gebruikmaken van machinaal leren om de exacte patronen met betrekking tot de dagelijkse boekingen en annuleringen te controleren. Daarbij wordt er ook rekening gehouden met seizoensgebonden aspecten, evenementen en de prijzen van concurrenten. Puttend uit geaggregeerde data van Booking.com en talloze andere variabelen genereren deze voorspellingsmodellen doorlopend de prijzen die tot de beste resultaten zullen leiden. Zodoende is dit nieuwe platform in staat om voor elke dag de optimale prijs en het optimale tarieftype vast te stellen die de omzet zullen maximaliseren. RateManager genereert elke dag al meer dan 5 miljoen unieke, real-time, prijsaanbevelingen voor accommodatie-eigenaren van over de gehele wereld.

“RateManager bezorgt mij een hogere omzet en de gemiddelde prijs per hotelkamer is nu hoger dan vorig jaar”, vertelt Jeff Durham van The Redwood Riverwalk Hotel in Fortuna, Californië. “Rate Manager heeft er ook voor gezorgd dat ik een betere manager en exploitant ben. Ik ken mijn hotel beter dan ooit tevoren en dat heb ik aan RateManager te danken.”

RateManager is de nieuwste innovatie van BookingSuite, een nieuw onderdeel van Booking.com dat erop gericht is om accommodatie-eigenaren te voorzien van een intelligente, krachtige technologie, die hen in staat stelt hun klanten op de eerste plaats te zetten en tegelijkertijd hun zakelijke activiteiten uit te breiden. Het BookingSuite-platform integreert talloze reserveringssystemen, channel managers, social media netwerken en property management systemen, zodat accommodatie-eigenaren in deze snelle en complexe digitale wereld kunnen gedijen. Net zoals de vorige versie van RateManager zorgt de nieuwe update voor rechtstreekse integratie met de meeste channel managers en kunnen prijzen met slechts één klik worden geüpload. Evenals alle andere producten van BookingSuite, die ook gebruik maken van cloud-technologie, is RateManager eenvoudig in te stellen, makkelijk in gebruik en absoluut zonder risico’s. Er hoeft geen software geïnstalleerd te worden en accommodatie-eigenaren kunnen hun abonnement op elk gewenst moment opzeggen wanneer ze niet 100% tevreden zijn met het product. Bezoek voor meer informatie suite.booking.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht