ID&T en Endemol Shine bundelen krachten

DANCE PIONEER STAPT SAMEN MET ENDEMOL SHINE IN ONLINE VIDEO CONTENT
Mediabedrijf Endemol Shine en evenementenorganisatie ID&T kondigen vandaag hun samenwerking aan voor het ontwikkelen van Dance gerelateerde online videoformats voor de Nederlandse markt. ID&T & Endemol Shine zijn reeds gestart met de opnames van de eerste webserie, die nog voor de zomer live gaat.
De Nederlandse online video advertentiemarkt groeit jaarlijks met twintig tot dertig procent maar de vraag is groter dan het aanbod. Merken zoeken hierdoor naar kwalitatieve kanalen om hun doelgroep te bereiken. De samenwerking van ID&T en Endemol Shine creëert nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om via branded content hun boodschap op een authentieke manier aan de doelgroep over te brengen.
De content die ID&T met Endemol Shine maakt is altijd dance gerelateerd. Het gaat over de community rondom events, muziek en DJ’s. Boris Hendriksen, Commercieel Directeur ID&T: Eén van onze formats heet ‘Festival Virgins’. Hierbij volgen we de avonturen van een aantal jongens en meisjes die voor het eerst in hun leven naar een dancefestival gaan.” Vóór de zomer zijn de eerste formats te zien via hun eigen platform, de Facebook-pagina’s en Youtube-kanalen van ID&T. Jurian van der Meer, Commercieel Directeur Endemol Shine Nederland: “De samenwerking is ontstaan vanuit onze digitale video unit Endemol Beyond en start in Nederland, maar de ambitie is groter. Zodra dit nationaal een succes is, dan rollen we het concept natuurlijk ook internationaal uit.”
Boris Hendriksen, over de samenwerking: Wij zijn erg enthousiast over de samenwerking met Endemol Shine. Dankzij hun expertise hebben we samen sterke formats ontwikkeld en kunnen we producties van hoge kwaliteit neerzetten voor een grote groep millennials die normaliter lastig te bereiken zijn.”
Jurian van der Meer: ”ID&T bereikt op dit moment al meer dan twintig procent van de Nederlandse millennials, waaronder 750.000 Facebook-fans. Daaromheen zit een hele grote groep die nog niet naar dance events gaat, maar wel interesse heeft in dance content. Wij hoeven ID&T niet uit te leggen hoe dance werkt, maar wij kunnen hen wel helpen passende formats te ontwikkelen, produceren en in de markt te zetten.”
Over Endemol Shine Nederland
Endemol Shine Nederland is marktleider op gebied van ontwikkeling, productie en exploitatie van creatieve content in alle genres en voor alle platforms. De onderneming maakt deel uit van Endemol Shine Group: ’s werelds grootste onafhankelijke producent, met meer dan 90 vestigingen in ruim 30 landen.
Endemol Beyond is onderdeel van de Endemol Shine Group en richt zich specifiek op de ontwikkeling en exploitatie van online video kanalen en content, verspreid over platforms als YouTube, Facebook en Instagram. Het internationale netwerk omvat ruim 750 digitale videokanalen, met circa 80 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 2 miljard views. Endemol Beyond werkt hierbij veel samen met toonaangevende makers in Nederland met o.a. de Cinemates en ‘Koning Fifa’ Koen Weijland en internationaal met o.a. Pitbull, KSI en Michelle Phan. De Nederlandse activiteiten van Endemol Beyond staan onder leiding van Jurian van der Meer, commercial director van Endemol Shine Nederland.
Over ID&T
ID&T is dé pionier op het gebied van elektronische muziekevenementen en is verantwoordelijk voor nationale en internationale evenementen zoals Sensation, Mysteryland en Welcome to the Future. ID&T werkt samen met ’s werelds meest talentvolle en innovatieve dj’s, muzikanten en creatieven en organiseert dance events die mensen samenbrengen op de meest bijzondere plekken. Sinds de oprichting door een vriendengroep in 1992 is ID&T inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf dat wereldwijd succesvol opereert. Sinds 2013 maakt ID&T deel uit van het Amerikaanse entertainmentbedrijf SFX. Zie ook www.id-t.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.