SAP XM brengt adverteerders en uitgevers samen in de cloud
‘s-Hertogenbosch, 19 mei 2016 – SAP heeft tijdens SAPPHIRE NOW in Orlando een nieuw platform aangekondigd waarmee digitaal adverteren veel eenvoudiger wordt: SAP Exchange Media (SAP XM). SAP XM is een geïntegreerd online medianetwerk dat adverteerders en uitgevers samenbrengt in de cloud met behulp van het SAP HANA platform.
Uit onderzoek van Forrester Consulting in opdracht van SAP XM blijkt dat 90 procent van de ondervraagde adverteerders en mediabedrijven de waarde inziet van een nieuw advertentiemodel voor digitale reclame waarbij kopers en verkopers rechtstreeks contact met elkaar hebben*. In dit model beperkt de inzet van geïntegreerde software de rol van tussenpersonen. Volgens de onderzoekers neemt daardoor de transparantie toe en verhoogt het de efficiëntie.
SAP XM helpt adverteerders bij het maximaliseren van hun ROI (return on investment) door gebruik te maken van realtime-technologie. Het platform biedt de volgende voordelen:
Volledige transparantie en controle over de gehele keten met onder meer ROI-analyse en realtime beheer van promoties gedurende het hele aankoopproces
Een hogere conversie dankzij zeer gerichte advertentiecampagnes, dus altijd de juiste boodschap voor de juiste doelgroep en via het juiste kanaal
Een verhoogde efficiëntie door de unieke realtime interactie tussen adverteerder en uitgever, waarbij fraude door de directe communicatie wordt uitgebannen
Versimpelde bedrijfsprocessen dankzij een ongeëvenaarde gebruikerservaring, mede door de zeer intuïtieve interface die het werken gemakkelijker maakt
“SAP XM zal de manier veranderen waarop bedrijven hun marketing invullen in het digitale tijdperk”, zegt Wolfgang Faisst, een van de oprichters en het hoofd van SAP XM.
Er draaien inmiddels pilots en tests met SAP XM bij een aantal van de grootste bedrijven ter wereld, waaronder Beiersdorf (NIVEA), Deutsche Post DHL Group en EY (voorheen Ernst & Young). Ook nemen diverse toonaangevende media- en technologiebedrijven deel aan dit co-innovatieproject.
*Het ‘Forrester Thought Leadership Paper Optimize Your Programmatic Online Ad Buying and Selling Model kan worden gedownload op www.sapexchange.media.
Noot voor de redactie
Hier vindt u het volledige persbericht in het Engels:
http://news.sap.com/sap-introduces-sap-xm-to-transform-digital-advertising-with-a-next-generation-integrated-online-media-network/
Een Word-versie van dit persbericht is hier te vinden.
Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP (NYSE: SAP) kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 300.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Kijk voor meer informatie op www.sap.com/netherlands
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.