Industry Wire

Geplaatst door Widespace

Widespace rolt eerste advertising campagnes uit in België

Amsterdam, 13 juli 2016Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, heeft haar positie in de Belgische markt de afgelopen maanden flink verstevigd. Begin dit jaar startte het bedrijf met het uitbreiden van diens advertentiebereik in snelgroeiende advertisingmarkten, waaronder België. Ondertussen zijn de eerste successen behaald, waaronder een campagne voor Jupiler’s nieuwe Twist Off-wegwerpfles in samenwerking met de bureaus Vizeum en Isobar, die behoren tot het Dentsu Aegis Network.

Biermerk Jupiler, onderdeel van AB InBev, lanceerde onlangs de nieuwe wegwerpfles met Twist Off, een fles waarvan de dop van de fles kan worden opengedraaid. Om de nieuwe fles te promoten, lanceerde Widespace in samenwerking met Vizeum en Isobar, een interactieve bannercampagne. De gebruikte shake ads geven de gebruiker direct een call-to-action om diens mobile device te ‘schudden’, waarna de nieuwe Twist Off-fles als het ware in beeld springt. De campagne heeft zowel in Nederland als in België gedraaid en is uitgezet via o.a. nieuwssites. In totaal zijn meer dan 700.000 mensen bereikt met deze campagne, binnen een periode van slechts 2 weken.

“Door slim om te gaan met bepaalde features van smartphones, zijn we in staat om op een leuke wijze als deze de interactie met onze doelgroep aan te gaan”, zegt Corinne Verstraete, Connections Manager bij AB InBev. “Naast de technologie van Widespace, kunnen we dankzij het advertentiebereik van het bedrijf en diens partners ons vooral richten op die media waar deze doelgroep zich bevindt.”

Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is nu, inclusief de activiteiten in België, actief in tien landen in Europa. Vooralsnog wordt vanuit de Amsterdamse vestiging zowel de Nederlandse als de Belgische markt bediend. In Nederland heeft het bedrijf rich media-advertentiecampagnes ontwikkeld voor bedrijven als KPN, Warner Bros, TUI, McDonald’s, Red Bull, Samsung, Heineken en Opel. Mede dankzij nieuwe samenwerkingen met Belgische mediapartners, waaronder Rossel Advertising en de Belgische tak van De Persgroep, is het bedrijf in staat om succesvolle merkcampagnes uit Nederland nu ook in België uit te rollen.

“Het is geweldig om te zien dat de investeringen die de afgelopen periode gedaan zijn, zijn vruchten beginnen af te werpen”, zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. “Het succes van de campagne voor Jupiler onderschrijft dat we de juiste weg in zijn geslagen met de juiste partners. Bovendien bewijzen we met deze campagne nog maar eens dat onze targeting-methodes erg effectief zijn. Hoe interactiever de campagne, hoe effectiever het bereik.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Widespace
Widespace is toonaangevend op het gebied van mobile brand advertising in Europa en creëert sterke banden tussen merken en hun doelgroep. Op basis van de unieke technologie en data-gedreven inzichten, levert Widespace relevante mobile advertising aan meer dan 200 miljoen smartphone-gebruikers via hun favoriete mobiele sites en apps. Dit biedt uitgevers kwaliteit en adverteerders een flinke boost voor de merkwaarde. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is nu actief in tien landen in Europa.
Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht