Industry Wire

Geplaatst door Telecompaper

Een derde van de Nederlanders gebruikt prepaid simkaart

Houten, The Netherlands, 03 August 2016 – Een derde van alle Nederlanders (33%) heeft een prepaid simkaart, waarbij 60-plussers relatief de grootste prepaid-gebruikers zijn. Van deze leeftijdsgroep maakt 45 procent gebruik van een prepaid simkaart van een mobiele aanbieder. Consumenten tussen de 25 en 40 jaar kiezen het meest voor een andere oplossing. Dat zijn enkele conclusies uit het eerste Prepaid Insights rapport dat Telecompaper heeft uitgebracht in samenwerking met PrepaidSimkaart.net.

De studie is uitgevoerd in het eerste kwartaal van 2016 onder bijna 2.000 Nederlandse consumenten tussen de 10 en 80 jaar. Mensen in de leeftijdscategorie van 25-40 jaar maken veel minder dan gemiddeld gebruik van een prepaid simkaart, slechts een kwart (26%). De belangrijkste reden voor hen om wel voor prepaid te kiezen is dat ze weinig bellen. Een abonnement is daarom voor hen soms niet interessant. Ook zegt een deel te kampen met een BKR-registratie waardoor het niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten. Het vooruitbetalen van beltegoed middels prepaid is dan wel mogelijk.

KPN, Vodafone en Lebara hebben alle drie ruim een miljoen actieve prepaid simkaarten in een totale markt van 6,1 miljoen prepaid aansluitingen. De overige aansluitingen zijn verdeeld over achttien andere mobiele aanbieders.

Jonge mannen waarderen jaarlijks het hoogste bedrag op. Gemiddeld kopen zij 74 euro aan beltegoed per jaar. Dit is ruim anderhalf keer meer dan vrouwen van middelbare leeftijd. Zij kopen jaarlijks voor ieder meer dan 45 euro aan beltegoed.

Over het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door Telecompaper in samenwerking met PrepaidSimkaart.net in het eerste kwartaal van 2016. De onderzoekspopulatie bestaat uit Nederlandse consumenten van 10 tot 80 jaar. In totaal zijn er 1.937 respondenten ondervraagd. Binnen de totale steekproef zijn 204 respondenten via www.PrepaidSimkaart.net geworven. De overige 1.733 respondenten zijn leden van het Telecompaper Consumer Panel. De resultaten zijn gestratificeerd naar geslacht, leeftijd en opleiding.

Over het rapport

Het rapport van Telecompaper en PrepaidSimkaart.net verschaft inzichten in de Nederlandse prepaid markt. Zo geeft het inzicht in de marktaandelen van prepaid providers, absolute aantallen, churn in de markt, redenen om een prepaid simkaart te gebruiken en in het opwaardeergedrag en beltegoed-verbruik. Het rapport specificeert dit voor de verschillende leeftijdsgroepen en man versus vrouw. Kosten voor het rapport zijn EUR 500.

Over Telecompaper

Telecompaper is een gerespecteerde, onafhankelijk opererende marktonderzoeker en persbureau met een focus op de nationale en internationale Technologie-, Media- en Telecommunicatiesector (TMT). Telecompaper levert klanten informatie, inzichten, analyses en nieuws. Nationale en internationale bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen gebruiken onze informatie om beslissingen in alle geledingen van de organisatie te nemen en hun beleid uit te stippelen. Kijk voor meer informatie op onze website: www.telecompaper.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht