Iedere onderneming een online support medewerker

“Maar liefst 70% van de websitebezoekers haakt af als ze informatie niet kunnen vinden. Voor grote ondernemingen zijn er tal van oplossingen om de vragen van een bezoeker, via de website, Facebook of andere communicatie kanalen, snel en consistent te beantwoorden, maar waarom zou het MKB of een eenmanszaak daar niet net zo goed gebruik van kunnen maken?” aldus Cees Zwezerijn, directeur van Customer Xs. Hij constateerde een vraag vanuit de markt en ontwikkelde Polly, een oplossing die óók voor de ‘bakker om de hoek’ de nieuwe online support medewerker is.
Proactieve papegaai
Zwezerijn: “Wij implementeren al jaren uitgebreide kennismanagement- en klantinteractiesystemen voor verschillende typen organisaties. Die kennis en ervaring hebben we vertaald in Polly. De belangrijkste eis was dat Polly vooral gebruiksvriendelijk, betaalbaar en snel inzetbaar moest worden, zoiets bestond namelijk nog niet”. Dat heeft zich vertaald in een kennisbank die makkelijk is te vullen, te publiceren én op de eigen website is te zetten. Bovendien registreert Polly alle gebruikte zoektermen en kunnen bezoekers de artikelen beoordelen. Deze informatie maakt het mogelijk om Polly voortdurend te verbeteren en aan te vullen. Gebruikt een bezoeker toch het contactformulier, dan komt Polly proactief met suggesties om mogelijk alsnog direct het juiste antwoord te vinden in de kennisbank.
Polly voor de klantenservice
“Ook voor ondernemingen met bijvoorbeeld een telefonische klantenservice of balie, maakt Polly het gemakkelijker om dezelfde goede service te verlenen. Medewerkers, wij noemen ze Buddies, kunnen snel en makkelijk antwoorden vinden doordat Polly ze tijdens het gesprek naar het juiste antwoord begeleid. De kennisbank van Polly kan voor Buddies worden aangevuld met interne notities en daarnaast kunnen Buddies artikelen opslaan in hun favorieten om snel veelgebruikte antwoorden te geven. Vullen bezoekers het contactformulier in, dan kan een Buddy zelfs zien welke artikelen er al bekeken zijn én welke zoekopdrachten de bezoeker uitgevoerd heeft. Daar kan de Buddy vervolgens zijn antwoord op afstemmen.” aldus Zwezerijn.
Waarom Polly aan de slag wil
Van de bezoekers op een website die géén antwoord op hun vraag kunnen vinden, zal 30% via de telefoon of mail contact zoeken. Dit kost bedrijven veel tijd en geld en het kost de bezoeker (enige) irritatie. Polly is binnen enkele uren ingericht, volledig inzetbaar en maakt het mogelijk een groot deel van de online vragen af te vangen. Elke bezoeker krijgt daarmee direct online de beste service.
Meer weten?
Op www.polly.help staat meer informatie en een uitleg over Polly. Bovendien is op de website een gratis proefperiode beschikbaar.
Polly wordt ook via een select partnernetwerk in de markt gezet.
Meer over Customer Xs b.v.
Polly is een product van Customer Xs b.v., onderdeel van de Communication & Interaction Group (CIG), gevestigd aan de Hogeweg 182, 3815 LZ te Amersfoort. www.customerxs.nl
CIG brengt vier gespecialiseerde labels samen onder één dak. Hierdoor hebben we altijd de juiste mensen in huis om jouw online doelstellingen te behalen. Dat kan gaan om het herschrijven van een tekst zodat deze beter vindbaar is. Of een compleet nieuwe site, inclusief app en online marketing. Zodat jij van bezoekers, klanten kan maken. Wat jouw online doelstelling ook is, bij CIG ben je aan het juiste adres.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.