Industry Wire

Geplaatst door HSO

BlueCielo verbetert customer online experience met Self-Service Center van HSO

Veenendaal, 16 augustus 2016BlueCielo ECM Solutions, een wereldwijde softwareleverancier van Engineering Information Management (EIM) en Asset Lifecycle Information Management (ALIM)-oplossingen, verbetert de klantbeleving door de inzet van een Self-Service Center. HSO ontwikkelde in nauwe samenwerking met BlueCielo het portaal op basis van Microsoft’s CRM Portal.

Het nieuwe BlueCielo Self-Service Center geeft haar klanten makkelijke toegang tot informatie om het gebruik van het EIM-systeem ‘BlueCielo Meridian’ een succes te maken binnen hun organisatie. Het Self-Service Center geeft inzicht in contracten en autorisaties, toegang tot productinformatie, trainingsmaterialen en helpdesk support. Partners van BlueCielo hebben additionele functionaliteiten, zoals het aanmaken van accounts, contacts, opportunities, quotes en beheer van helpdesk support calls voor hun klanten.

Het op Microsoft CRM Portal gebaseerde Self-Service Center heeft ten opzichte van het oude portaal een verbeterde user interface, vereenvoudigde toegang (mede door het gebruik van single sign-on), uitgebreidere functionaliteiten en betere informatievoorziening. Hierdoor is BlueCielo in staat gebruikers bredere kennis over het product te bieden en de naamsbekendheid te vergroten onder business users.

Edwin van Dijk, Global Marketing Director bij BlueCielo: “Samen met HSO hebben we een prachtig resultaat geboekt met de go-live. Gebruikers zijn erg enthousiast en geven het portaal gemiddeld een score van acht op een schaal van tien. Met het Self-Service Center helpen wij onze partners, klanten en gebruikers succesvoller te zijn met ons BlueCielo Meridian-systeem. Omdat het portaal in directe verbinding staat met ons CRM-systeem, was goede CRM-kennis van essentieel belang bij de ontwikkeling. HSO bracht naast deze kennis ook structuur, enthousiasme en oplossingsgerichtheid. Nu het systeem succesvol in gebruik is genomen, is ons plan om het gebruik te meten, meer functionaliteit en informatie te bieden en een selectie van de vele opties door te voeren in de tweede versie in januari 2017.”

“De vraag om self-service en self-control speelt in alle markten, in B2C én B2B”, aldus Hein Jochems, Microsoft CRM consultant bij HSO. “Met het nieuwe Self-Service Center speelt BlueCielo slim in op deze vraag en geeft haar klanten en partners de controle over training, support, service en informatievoorziening. De grote diversiteit aan functionaliteiten in het portaal is volledig gericht op de persoon. Mede hierdoor wordt het portaal van BlueCielo snel geadopteerd door gebruikers.”

Webinar

Op donderdag 15 september 2016 van 09:00 – 10:00 uur organiseert HSO een webinar over self-service portalen. Hierin worden kansen en mogelijkheden besproken aan de hand van een demo van CRM Portal en de klantcase van BlueCielo. Aanmelden voor het webinar kan hier.

——–

Over BlueCielo
BlueCielo levert oplossingen voor het managen van engineering information in alle fases van de asset lifecycle. BlueCielo Meridian software verbindt maintenance en engineering, ondersteunt concurrent plant modificaties en verbetert data handover.

De BlueCielo Engineering Information Management (EIM) en Asset Lifecycle Information Management (ALIM) oplossingen biedt een “single point of truth” voor asset-gerelateerde data om er voor te zorgen dat accurate, up-to-date informatie altijd en voor iedereen eenvoudig beschikbaar is. BlueCielo’s oplossingen verlaagt de operationele kosten, verbetert de efficiency en verhoogt de data kwaliteit, waardoor klanten hun winstgevendheid kunnen vergroten, voldoen aan alle regelgevingen en de on-site resico’s worden verlaagd.

BlueCielo heeft haar hoofdkantoor in Nederland met kantoren in de Verenigde Staten, Brazilië en Europa, en werkt met een internationaal network van partners die lokale service en support bieden voor de BlueCielo Meridian software. BlueCielo is een officiele partner van Autodesk, IBM, Microsoft, SolidWorks, Oracle en SAP. Voor meer informatie, bezoek www.bluecieloecm.com.

Over HSO
HSO is sinds 1989 een Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een succesvol ICT-bedrijf met meer dan 500 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer, optimalisatie en onderhoud van Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, SharePoint, Office 365 en BI-oplossingen. Dat doet HSO voor zowel Nederlandse organisaties als voor wereldwijd opererende multinationals in de branches retail, groothandel, industrie en technische en zakelijke dienstverleners. HSO behoort tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en is in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’. Meer informatie over HSO is te vinden op http://www.hso.com/nl of volg HSO op Twitter via @HSO_NL.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht