BabyBytes lanceert nieuw design

De nieuwe vormgeving en merkidentiteit is vanaf dinsdag 20 september live. De lancering gaat gepaard met een social media campagne. Het ontwerp is de tweede stap richting een veelbelovende toekomst. De eerste stap werd eerder dit jaar genomen door adverteerders de mogelijkheid te bieden om middels native video advertising de doelgroep van BabyBytes te bereiken. De samenwerking met vlogster en BN’er Wytske Kenemans en haar videovlog ‘Mama Wytske’ is daarvan een voorbeeld.
Het ontwerp geeft BabyBytes een duw naar de toekomst. Door het gebruik van frisse, heldere en moderne kleuren onderscheidt BabyBytes zich van de andere platforms. De indeling van de website blijft behouden, omdat deze juist door onze bezoekers hoog gewaardeerd wordt. Tevens zal er meer gebruik worden gemaakt van krachtige visuals in de vorm van foto’s en video’s om het geheel mee af te maken.
Hoofdredactrice en jonge moeder Betty Hidskes-van den Berg: “BabyBytes is al meer dan tien jaar een gevestigd platform als het gaat om alles wat te maken heeft met zwanger worden, zwanger zijn en jonge moeders. De afgelopen jaren zijn we uitgegroeid van info-community naar een volwaardig online magazine met dagelijks nieuwe artikelen, nieuwtjes, video’s en staan we aan het begin van een nieuwe stap naar de toekomst. Ik ben heel blij met wat wij als redactie tot nu toe hebben bereikt en ik heb er zin in om met mijn collega Suzanne en ons team van freelance schrijfsters de site iedere dag van leuke, interessante content te voorzien.”
Eigenaar en partner Digital Enterprises Melvin Bostelaar: “BabyBytes heeft al jarenlang een grote groep trouwe leden die dagelijks de site bezoeken. Met het nieuwe design willen wij deze groep uitbreiden met nog meer jonge en hippe (aankomende) moeders. Daar waren twee zaken voor nodig; een nieuwe huisstijl en een nieuwe hoofdredactrice. Beide punten kunnen we afvinken en daar zijn we met het hele team trots op.”
BabyBytes is in 2006 opgericht als community voor en door (aankomende) moeders. Duizenden vrouwen hebben via het forum van BabyBytes vriendinnen leren kennen en informatie met elkaar gedeeld. BabyBytes staat bekend om haar handige zwangerschapspagina’s en pagina’s vol informatie over de ontwikkeling van het kind. BabyBytes bereikt maandelijks ruim 700.000 unieke bezoekers met 6 miljoen pageviews. De website is daarmee één van de grootste online platforms in Nederland. Veruit de meeste bezoekers zijn vrouwen van tussen de 25 en 34 jaar oud.
Voor meer informatie:
www.babybtes.nl
www.facebook.com/babybytes
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.