Digital Power en Mapp gaan strategische samenwerking aan

AMSTERDAM, 10 oktober 2016 – Digital Power CEO René de Boer en Per John Jensen, Algemeen Directeur van Mapp, tekenden vandaag een samenwerkingsovereenkomst. Samen gaan ze de online engagement van de marketingactiviteiten van hun klanten verbeteren. Dit doen ze door de data-gedreven kennis van Digital Power te combineren met het customer engagement platform van Mapp. Beide bedrijven hebben veel expertise op het gebied van marketing automation en -optimalisatie, maar vanuit verschillende invalshoeken.
Afgelopen zomer kondigde de investeringsmaatschappij Marlin Equity Partners de overname van de Marketing Applications organisatie (TMA) van Teradata Corporation aan. Deze fuseerde met BlueHornet om een sterke positie als wereldwijde customer engagement platform provider te verkrijgen. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam Mapp.
Voor de overname en fusie van TMA, waren Digital Power en Teradata al in gesprek over een samenwerking. “Onze Digital Consultants kunnen niet alleen marketingsoftware implementeren, maar deze juist ook inzetten voor effectieve marketingcampagnes”, stelt René de Boer, CEO van Digital Power. “We werken graag samen met ontwikkelaars van marketing waarmee we de customer engagement van de campagnes van onze opdrachtgevers kunnen verhogen.”
Na de fusie van BlueHornet en TMA kwam het moment om de samenwerkingsovereenkomst te ondertekenen. Vanaf nu ondersteunen de consultants van Digital Power de marketing teams van Mapp’s klanten bij het gebruik van hun oplossingen. Daarnaast wordt Mapp’s platform ingezet bij opdrachtgevers van Digital Power. “We zien uit naar de eerste resultaten”, stelt Per John Jensen van Mapp. “Door onze krachten te bundelen, kunnen we ons platform aanzienlijk verbeteren. De doorontwikkeling vindt nu namelijk plaats op basis van de behoeften van onze klanten, maar ook op basis van de expertise van Digital Power.” Beide partners zijn ervan overtuigd dat hun combinatie van tools en specialisten een unieke kans is voor hun klanten.
Over Digital Power
Met een team van direct inzetbare Digital Consultants, helpt Digital Power zijn opdrachtgevers het maximale te halen uit hun off- én online data. Onze Data Analisten, Online Marketeers en User Experience Analisten transformeren data naar heldere inzichten, gerichte marketingacties en geoptimaliseerde online customer journeys. We helpen onze opdrachtgevers volledig inzicht te krijgen in de online customer journey en exact te bieden wat hun klanten nodig hebben, waar en wanneer ze het nodig hebben. Dit leidt tot maximaal tevreden klanten, en dus maximaal resultaat. Meer informatie op www.digital-power.com.
Over Mapp Mapp Digital LLC, is één van ’s werelds grootste onafhankelijke digital marketing organisaties, ontstaan uit een samenvoeging van BlueHornet Networks en de digital marketing applications tak van Teradata Corporation. Mapp is door en voor marketeers ontwikkeld en biedt een breed scala aan gebruiksvriendelijke software en services waarbij de klant centraal staat, inclusief een geavanceerd data management platform, tools voor optimalisatie in e-mail, mobile, app, social en web marketing, campaign management en strategisch advies. Het bedrijf heeft hoofdkantoren in San Diego en München en R&D, Sales en Customer Support in Londen, Parijs, Milaan, Madrid, Amsterdam, Eindhoven, Kopenhagen, Manilla, Tel Aviv, Krakau, San Francisco en Raleigh N.C. Mapp heeft meer dan 3.000 klanten wereldwijd waaronder topmerken uit verschillende industrieën.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.